Photobucket הסירה מיליארדי תמונות חינמיות מאמזון ומ-eBay

האתר הפסיק לספק קישורי חינם לתמונות● משתמשים זועמים טוענים שמדובר ב-"כופר", בניסיון לגרום להם לשלם 400 דולר לשנה על התוכן שעד כה סופק בחינם

הסירה תמונות רבות - וגרמה לזעם רב. Photobucket

גולשים שביקרו באתרי קניות באינטרנט במהלך השבוע האחרון יכולים היו לשים לב לכך שבחלק נכבד מהמוצרים באתרים הללו, כמו אמזון (Amazon) או eBay, החליפה הודעת שגיאה של שירות אחסון התמונות והסרטונים Photobucket את תמונת המוצר הנחשק. הדבר אירע משום שהחברה הסירה בשקט את הקישורים ללא תשלום (Hotlinking) לאימג'ים שסיפקה, שהוטמעו באתרים הללו.

Photobucket טוען שבמהלך 14 השנים האחרונות אירח מעל 15 מיליארד תמונות עבור 100 מיליון משתמשים רשומים, ושסיפק "יותר מ-120 מיליארד תמונות וקטעי וידיאו ללמעלה משלושה מיליון אתרי אינטרנט". ההבדל במספר התצלומים שסופקו לעומת אלה שהתארחו נובע מכך שכל משתמש יכול להטביע את אותה התמונה באתרי קניות מרובים, כגון eBay, אמזון ו-Etsy, כמו גם בפורומים ובאתרים אחרים. כעת, בכך שהוא מחסל את אספקת הקישורים בחינם, Photobucket למעשה מעלים מיליארדי תמונות באינטרנט, שהמקור שלהן הופך ללינק שבור.

הודעות וציוצים זועמים

בשבוע שעבר בישר Photobucket בפוסט שפורסם בבלוג של האתר כי יחיל שינוי בתנאי השירות שלו. עם זאת, ההודעה לא הזכירה כלל את השינוי הדרמטי בכל הנוגע לאירוח צד שלישי. משתמשים גילו את השינוי רק כשלחצו על הקישור וקראו את האותיות הקטנות. לכן, רבים לא היו מודעים כלל ל-"תקלה" עד שהבחינו שהתמונות שלהם לא מופיעות עוד בדפי הצד השלישי.

משתמשים נאמנים רבים של האתר זועמים בעקבות המהלך ומתארים אותו במילים כגון "כופר" ו-"סחיטה". רבים מהם מודיעים שבמקום לשלם את דמי ה-"כופר" השנתיים שנכפו עליהם, הם פונים לאתרים אחרים, שעדיין מאפשר לבצע Hotlinking.

כמיטב המסורת, פנו המשתמשים לטוויטר (Twitter) ולאתרי מדיה חברתית אחרים ושם שפכו את כעסם על ההתנהלות של Photobucket. "אני משתמש באתר שלכם במשך 10 שנים ומעלה, וסיפקתם אפס הודעה מראש. דפקתם 178 פרסומים שלי ב-eBay. אתם סחטנים", צייץ משתמש המכונה HitchensSKINS@. משתמשת אחרת כתבה שהחברה דורשת 400 דולר בכדי להחזיר את הקישורים שלה לחיים, ושמדובר בסכום מופרך ומגוחך.

"מקווה שתפשטו את הרגל עם האסטרטגיה הזו. לא אשלם כופר של 400 דולר. אמצא מישהו אחר כדי לארח את התמונות שלי אצלו", כתבה הצייצנית Ms. Virion. גולש ב-Reddit שפך את לבו בתגובה לדברים וציין ש-"ללא קשר לרגשות שלכם לגבי Photobucket – כן הם מנוולים, כן היינו צריכים לראות את זה בא, כן יש מארחי תמונות אחרים – כל זה לא רלוונטי. תחפשו בגוגל (Google) אחרי DIY והתמונות מ-2006 לא יופיעו. תוכלו לחפש בפורום הונדה (Honda) כיצד לתקן הגה כוח ל-Honda Pilot 2010 ותמונות לא יופיעו. תוכלו לחפש רעיון לדלעת ליל כל הקדושים מתוך בלוג ותקבלו רק טקסט עם מקבץ קישורי photoobucket.com/P500 שבורים".

נכון שרוחב הפס יקר, אבל עד היום עשתה החברה כסף מהצגת מודעות למשתמשיה. על אף שאין זה פשע מצד Photobucket לנסות להרוויח ללא תלות במודעות, נראה שהאתר ירה לעצמו ברגל כשהחליף אינספור תמונות מוטמעות בתמונה מכוערת שבה בישר למשתמשים "בבקשה עדכן את החשבון שלך בכדי לאפשר אירוח צד שלישי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים