"בסייבר לעולם לא יהיה פתרון קבוע אחד – זהו עסק נפלא ואינסופי"

"יש צורך להגן מפני איומי הסייבר לא רק על ארגוני צבא וביטחון או תשתיות קריטיות - אלא על ארגונים מכל מגזר ומגזר", כך אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במסגרת שבוע הסייבר באוניברסיטת תל אביב

ראש הממשלה, בנימין נתניהו. צילום: חן גלילי

"הסייבר הוא איום רציני, אבל הוא טומן בחובו גם הזדמנות עסקית רצינית, כי כל דבר הופך לדיגיטלי והאיום הוא אינסופי", כך אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

נתניהו היה דובר המפתח ביומו (ב') השני של שבוע הסייבר באוניברסיטת תל אביב. לדבריו, "זהו אתגר מתמשך. הסייבר הוא עסק רציני כי מגובר באיום ההולך וגדל באופן נמשך. הסייבר נמצא בכל מקום בכל נקודה, כי כל דבר הופך לדיגיטלי. ההבדלה בין לואו-טק והיי-טק מטשטשת. הסייבר חובק כל, כל מכשיר, כל מגזר פעילות, כל תעשייה. הצורך למענה לאיומי הסייבר הולך וגדל באופן מעריכי (אקספוננציאלי)".

"מדובר בבעיה של ממשלה בכל מדינה", אמר נתניהו, "יש צורך להגן מפני איומי הסייבר לא רק על ארגוני צבא וביטחון, לא רק על תשתיות קריטיות, אלא על ארגונים מכל מגזר ומגזר".

"ראינו שיש יותר מדי גורמים הפועלים בשדה זה", אמר ראש הממשלה, "לכן החלטנו להקים את רשות הלאומית להגנת הסייבר, כדי שכלל הגופים והגורמים במשק הישראלי יישרו קו לפי המתווה שהיא קובעת. על בסיס הקמת הרשות, אנו מארגנים את כלל הגופים במשק, ככה יהא תיאום בין ממשלה ובין שאר הארגונים. ככה כל מי ששייך לתחום יוכל לתקשר בינו לבין המקבילים לו. ככה נוכל לא רק להגיב למתקפות אלא למנוע אותן, על בסיס חינוך והטמעת תרבות ארגונית לתחום ועל ידי התראות".

לשבור את ניצני החרם נגד ישראל

"מדי חודש אנו חווים עשרות מתקפות סייבר ברמה הלאומית",אמר נתניהו, "בזה הרגע יש 3 עד 5 מתקפות ברמה הלאומית. דיתוף הפעולה בין כלל הגורמים מעלה את חוסן הסייבר הלאומי".

"גם ברמה העסקית סייבר הוא עסק נפלא", אמר ראש הממשלה, "הוא  גדל בצורה גיאומטרית כל הזמן, כי לעולם לא יהיה פתרון קבוע אחד. זהו עסק אינסופי, כמו בסיפורי 'מרגל נגד מרגל' של המגזין MAD – אבל בקצב מהיר יותר".

לדברי ראש הממשלה, "יש בישראל כיום 600-700 חברות סטארט-אפ לתחום הסייבר. זהו שוק הגדל במהירות. לחברות הללו יש יתרון בהיותן ישראליות. פעם זה היה חסרון לומר 'אני בא מישראל'. כיום זה יתרון".

לדבריו, "הודו היא מדינת ענק אשר כלכלתה צומחת במהירות. בעוד ימים אחדים יגיע ראש ממשלתה, נרנדרה מודי, לביקור בישראל. יהיו הרבה תחומים בהם שתי המדינות ישתפו פעולה, מים, חקלאות, בריאות – וגם בסייבר. ויש סיבה טובה לכך, כולם רוצים שיתוף פעולה בסייבר. הטכנולוגיה בכלל והסייבר בפרט שוברות את ניצני החרם נגד ישראל".

"ישראל הפכה למקור משיכה להשקעות בסייבר", סיכם נתניהו. "בשנה החולפת, 2016, סך ההשקעות בחברות סטארט-אפ ישראליות בתחום עמד על 20% מסך ההשקעות העולמי. סייבר הוא עסק רציני, זה איום רציני – וזה עסק רציני".

שבוע הסייבר הלאומי השנתי של המרכז למחקר סייבר בינתחומי ע"ש בלווטניק באוניברסיטת תל אביב, בשיתוף מערך הסייבר הלאומי במשרד רה"מ ומשרד החוץ – מתקיים זו השנה השביעית באוניברסיטה, ומפגיש מומחי סייבר וחוקרים מובילים מהארץ ומהעולם, לצד קובעי מדיניות, גורמי ביטחון בינלאומיים, דיפלומטים ואנשי עסקים בכירים לסבב שולחנות עגולים, דיונים וסדנאות.

אלה עוסקים, בין היתר, בהיבטים דיפלומטיים של טרור ופשעי סייבר, שיתופי פעולה בינלאומיים וטרור מקוון, סייבר וחינוך הדורות הבאים בתחום, משפט וסייבר בישראל ובעולם, מגמות חדשות ופתרונות חדשניים להגנה, לוחמת סייבר ועוד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים