שאול אלוביץ', בעל השליטה בבזק, עוכב לחקירה

רשות ניירות ערך חוקרת את אלוביץ' משעות הבוקר (ב') ואף ביצעה חיפוש במשרדי בזק, שהוא בעל השליטה בה ● בשנים האחרונות בוצעו עסקות בין בזק ליורוקום, שאלוביץ' הוא בעל השליטה גם בה, שהעלו שאלות

למרות חקירות אלוביץ' ובזק: תוצאות סבירות לקבוצה. צילום: יח"צ

איש העסקים שאול אלוביץ', בעל השליטה בבזק, עוכב לחקירה ברשות ניירות ערך יחד עם בכירים נוספים בחברה, לאחר שהרשות פתחה הבוקר (ג') בחקירה גלויה בעניינה. בנוסף, הרשות פשטה על משרדי בזק ו-yes. יצוין כי אלוביץ' הוא מבעלי השליטה גם ביורוקום, חלל תקשורת ועסקים נוספים בתחומים כגון נדל"ן, אנרגיה ומוצרי צריכה.

לפי הודעת הרשות, "רשות ניירות ערך פתחה הבוקר בחקירה גלויה בעניינה של בזק. חקירה זו עוסקת בחשדות לביצוע עבירות על פי חוק העונשין, הנוגעים לעסקות הקשורות לבעל השליטה". במקביל, הופסק המסחר לשעות אחדות במניות קבוצת בזק, ולאחר חידושו הן ירדו בשיעור ניכר.

מהות החקירה לא פורסמה, אך כמה עסקות בעלי עניין שבזק הייתה מעורבת בהן או מעורבת בהן בימים אלה עשויות להיות הסיבה.

ראשית, בוצעו עסקות בין בזק ובין יורוקום, ששתיהן בשליטת אלוביץ'. בנוסף, ייתכן שעולות שאלות בנוגע לעסקה שעומדת בפני אישור בעלי המניות בבזק בינה לחלל תקשורת, שגם היא בשליטתו. בהתאם לעסקה זו, בזק תשלם לחלל תקשורת סכום של יותר מרבע מיליארד דולר בתמורה להחכרת מקטעים עבור Yes ב-10 השנים הקרובות. לפי חוות דעת של חברת הייעוץ אנטרופי, ייתכן שהעסקה לא הייתה לטובתה של בזק כבעלת Yes ונעשתה תוך לחץ מצדו של אלוביץ', שיש לו אינטרס ברור בקיומה, גם מפני שהוא מנסה למכור את חלל תקשורת.

בנוסף, ב-2015 רכשה בזק את מניות אלוביץ' ב-Yes בסכום של 680 מיליון שקלים, וגם על עסקה זו נשמעו ביקורות באשר לתועלתה לבזק.

בזק על שולחן מבקר המדינה

מלבד העסקות האלה, בזק נמצאת כעת על שולחן מבקר המדינה, שאמור לפרסם בקרוב דו"ח הקשור למדיניות המקלה לכאורה שהיא זכתה לה משרי התקשורת. זאת, לאור יחסי החברות בין אלוביץ' לראש הממשלה, בנימין נתניהו, שהיועץ המשפטי לממשלה מנע ממנו לעסוק בנושאים הקשורים לבזק בשל תפקידו כשר התקשורת. לא מכבר מונה לתפקיד ח"כ איוב קרא, לאחר שח"כ צחי הנגבי כיהן בו במשך שלושה חודשים.

מבזק נמסר בתגובה כי "נודע לחברה על החקירה של הרשות לניירות ערך בשעות הבוקר היום וסיבת החקירה אינה ידועה. בתוך כך, בכוונת החברה להוציא דיווח מיידי לבורסה בהקדם".

ואמנם, החברה פרסמה הודעה לבורסה בשעות לפני הצהרים, בה נכתב כי היא "מתכבדת לדווח כי היום, החל משעות הבוקר, נערכים חיפושים במשרדי החברה, במסגרת חקירה של רשות ניירות ערך. כפי שנמסר לחברה על ידי הרשות, חקירה זו עוסקת בחשדות לביצוע עבירות על פי חוק ניירות ערך וחוק העונשין, הנוגעות לעסקות הקשורות לבעל השליטה. נכון למועד דיווח זה, אין בידי החברה כל מידע נוסף אודות מהות החקירה ונסיבותיה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עמית

    רשות ניירות ערך חוקרים את שר התקשורת בפועל? איך הם הצליחו לעקוף את ביבי?

אירועים קרובים