נסגרו שלושה אתרי Kodi ישראליים

שלושת האתרים נסגרו בהסכם פשרה שאליו הגיעו מפעיליהם עם ארגון זיר"ה, שנלחם בתוכן פיראטי ברשת ● על כל הפרה של ההסכם הם ישלמו 100 אלף שקלים

המלחמה נגד ההזרמה הפיראטית נמשכת - האם 123movies ייסגר בסופ"ש? צילום אילוסטרציה: BigStock

הצופים ומורידי התוכן באתרים פיראטיים בישראל ספגו מכה קשה, לאחר שארגון זיר"ה, שנלחם בפיראטיות ברשת, הודיע היום (ב') כי גרם לסגירתם של שלושה אתרי Kodi. בפשרה שאליה הגיעו הצדדים בתביעה שניהל הארגון נגד מפעילי אותם אתרים, הם חויבו לשלם פיצוי של כ-100 אלף שקלים על כל הפרה של ההסכם.

האתרים שנסגרו הם Abeksis ,Kodiwizardil ו-Kodi senyor. מי שנכנס לאחד מאתרים אלה נתקל בהודעה של ארגון זיר"ה על הסגירה. "האתר שנכנסת אליו הוחשך עקב היותו מפר זכויות יוצרים. מפעיליו נקנסו על ידי בית המשפט ועל כן הוא חדל לפעול", נכתב בהודעה.

ארגון זיר"ה מייצג מספר חברות הפקה ותוכן ישראליות, בהן את רוב גופי התקשורת המשודרת הבולטים בארץ: קשת ורשת מערוץ 2, HOT ,yes ויונייטד קינג. הפשרה בינו לבין המפעילים הושגה לאחר שבשבוע שעבר הוא פנה לבית המשפט בבקשה להוציא צווי מניעה שיאסרו על הפעלת האתרים, בשל טענה להפרת זכויות יוצרים.

ההודעה שמוצגת במקום האתרים שנסגרו. צילום מסך

ההודעה שמוצגת במקום האתרים שנסגרו. צילום מסך

על פי ההודעה שפורסמה היום באתרים שנסגרו, "מי שמשלמים את המחיר כתוצאה מהפרת זכויות יוצרים הם הציבור הישראלי, התרבות הישראלית ופרנסתם של היוצרים". בזיר"ה קוראים בנוסף לגולשים שלא לתת יד "לגניבה, גזל, סיוע להלבנת הון ולהעלמות מס". כמו כן, הם טוענים כי גלישה באתרים לא חוקיים עלולה להוביל "לפריצה לרשת הביתית ולסכן את פרטיותכם וביטחונכם".

בזיר"ה אומרים שהאתרים שנסגרו שימשו להפצת תוכנת Kodi שכוללת הרחבות מפרות, שמאפשרות לצפות בתוכן שמוגן בזכויות יוצרים, ובכלל זה בשידורים חיים של ערוצי טלוויזיה. עוד לדבריהם, האתרים הפיצו סטרימרים שבאמצעותם ניתן היה לצרוך את התכנים מפרי הזכויות.

יצוין כי ניתן להוריד את Kodi באופן חוקי במדינות שונות בעולם, אולם ההרחבות לתוכנה זו אינן חוקיות, לרבות בישראל. חוק שהתקבל בתחילת החודש בבריטניה מאפשר להטיל עד 10 שנות מאסר למי שמעלה תכנים פיראטיים ל-Kodi.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים