פוקסיה של גוגל זורקת את Linux ובוחרת בליבה החדשה – Magenta

קרנל זה אמור לספק למערכת גמישות גבוהה של עיצוב ושימושיות, כך שהיא תוכל להתאים בלי מאמצים מיוחדים לתחום הטלפונים, הטאבלטים, המחשבים וגם מוצרי אינטרנט של הדברים

Google Fuchsia

פוקסיה (Fuchsia), הפרויקט המסתורי משהו של גוגל (Google) שנחשף כבר לפני מספר חודשים, מתגלה עכשיו במספר תמונות חדשות שהגיעו לרשת המציגות מערכת הפעלה שלישית עליה עובדת החברה לצד ChromeOS ואנדרואיד (Android).

ככל שידוע יש הבדל משמעותי אחד בין המערכת החדשה לקודמותיה: היא לא תהיה מבוסס על ליבת Linux אלא על קרנל חדש שמכונה Magenta.

קרנל זה אמור לספק למערכת גמישות גבוהה של עיצוב ושימושיות, כך שהמערכת תוכל להתאים בלי מאמצים מיוחדים לתחום הטלפונים, הטאבלטים, המחשבים וגם מוצרי אינטרנט של הדברים, כולל הצגת ממשק מתאים בכל מקרה בוחן.

ובכלל, כל המערכת החדשה בנויה באמצעות כלים שגוגל פיתחה לאחרונה, כולל Flutter שהוא SDK חוצה פלטפורמות שמשמש גם ליצירת קוד עבור iOS מעבר לאנדרואיד, וכן יישומים שנכתבים באמצעות Dart, הדרך בה גוגל, אם אפשר לומר, המציאה מחדש את ה-JavaScript.

הממשק של מערכת ההפעלה מכונה Armadillo, והוא מורכב מכרטיסי עבודה וכן כרטיסי המלצות בסגנון של Google Now, עם לוח מרכזי שמוקדש לפרטים כמו מיקום, מצב סוללה ורשת, והגדרות ראשוניות פשוטות. קצת מזכיר את דיוקן המשתמש ב-ChromeOS. כן הוצגו תמונות שמראות שמערכת ההפעלה תהיה, שלא במפתיע, מצוידת במקלדת משלה שכוללת מילון לתיקון הקלדה ולביצוע הקלדה מהירה יותר.

עד עתה לא ממש ברור מה גוגל באמת מתכננת לעשות עם פוקסיה, וכן לא ברור מתי היא תגיע לשוק, אם בכלל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים