כחלון: "נתקן עיוותים שמפלים לרעה השקעות ישראליות בהיי-טק"

"נסיר חסמים ונפחית רגולציה על השקעות של הגופים המוסדיים בענף", הבטיח שר האוצר בפגישה עם ראשי IATI, בכירים בענף ומשקיעים פוטנציאליים ● הארגון ממליץ על הקמת צוות שיגבש תוכנית להסרת החסמים

שר האוצר, משה כחלון. צילום: קובי קנטור ז"ל

שר האוצר, משה כחלון, הבטיח "לתקן עיוותים שמפלים כסף ישראלי להשקעה בהיי-טק שלנו לעומת כסף זר. נסיר חסמים ונפחית רגולציה על השקעות של הגופים המוסדיים בענף".

השר כחלון נפגש אמש (ד') עם ראשי ארגון הגג של תעשיות ההיי-טק ומדעי החיים, IATI, נציגי הגופים המוסדיים וגורמים בהיי-טק הישראלי. הוא אמר כי "אני מאמין בכלכלה חופשית ובמינימום התערבות ממשלתית, אבל לצערי קיימים מקומות בהם כסף ישראלי מופלה לרעה לעומת כסף זר. עיוותים אלה מונעים השקעה של גופים מוסדיים בהיי-טק הישראלי – ואפשר וצריך לתקן אותם".

מטרת הפגישה הייתה לקדם את הטיפול בנושא, שעלה מהדו"ח ש-IATI הגיש למשרד האוצר לפני כמה שבועות. מחברי הדו"ח הגיעו למסקנה שכדי להגדיל את ההשקעות של הגופים המוסדיים בהיי-טק הישראלי, יש להסיר את החסמים העומדים בפני כך.

במפגש עלו הצעות ופתרונות מגוונים מצד המוסדיים והתעשייה. ראשי הארגון המליצו לכחלון להקים צוות עבודה משותף, שיפעל על בסיס ההצעות הראשוניות שעלו במפגש, לגיבוש תוכנית ייעודית להסרת החסמים ובכך לקידום השקעות המוסדיים בהיי-טק הישראלי.

מימין: יקי ינאי, יו"ר משותף של IATI; קרין מאיר רובינשטין, מנכ"לית הארגון; שר האוצר, משה כחלון; וארז צור, יו"ר משותף של IATI, בפגישה אמש (ד'). צילום: נעה אופיר

מימין: יקי ינאי, יו"ר משותף של IATI; קרין מאיר רובינשטין, מנכ"לית הארגון; שר האוצר, משה כחלון; וארז צור, יו"ר משותף של IATI, בפגישה אמש (ד'). צילום: נעה אופיר

קרין מאיר רובינשטין, מנכ"לית IATI, אמרה כי "העלינו נושא חשוב לסדר היום הממשלתי וקידמנו מפגש שני בנושא עם שר האוצר. אנחנו מאמינים ששיח משותף וישיר בין כל הגורמים הרלוונטיים יביא לתוצאה המיוחלת – הגדלת השקעת המוסדיים בהיי-טק. מינוי של צוות עבודה משותף מהווה צעד חשוב לקידום הנושא".

ארז צור, יו"ר משותף של IATI, ציינה ש-"הגופים המוסדיים רוצים להשקיע בהיי-טק אך מוגבלים בדרישות הרגולציה והחוק. המצב הבריא הוא שהתעשייה תתבסס על יותר הון מקומי שיגדיל את יציבותה, ויאפשר לה להמשיך להיות בחזית תעשיית החדשנות והטכנולוגיה העולמית. על כן, יש לעשות מאמץ משותף לשמור את ההיי-טק תחרותי, ותוכנית פעולה שתכלול הסכמות המקובלות על כל הצדדים הנוגעים בדבר תביא לכך שהחוסכים הישראליים ייהנו מפירות ההצלחה של הענף".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים