"בנקים יכולים לחבק את חברות הפינטק – במקום להילחם בהן"

"התסריט המוכר של דוד נגד גוליית, בו סטארט-אפ פינטק מנצח את הבנק הענק, לא תמיד קורה בעולם האמיתי", כך לדברי קארן מילס, עמיתה בכירה בבית הספר למינהל עסקים הרווארד

מחכים לכם ב-FinTech Junction

"עברו יותר מ-25 שנים מאז ביל גייטס קבע שהבנקים הם דינוזאורים, אבל האמירה הזו עשויה להיות נכונה היום כפי שהיה אז. הבנקים חייבים להתמקד בתחומים שבהם הם יכולים לבנות יתרון תחרותי מובהק, ולמצוא דרכים לשתף פעולה או ללמוד מחברות הפינטק – החדשניות החדשות", כך כתבה קארן מילס, עמיתה בכירה בבית הספר למינהל עסקים הרווארד (Harvard), בכתב העת היוקרתי של המוסד, Harvard Business Review.

לדברי מילס, "התסריט המוכר של דוד נגד גוליית, בו סטארט-אפ פינטק מנצח את הבנק הענק, לא תמיד קורה בעולם האמיתי. בעולם האמיתי, לפעמים דוד מנצח, לפעמים גוליית מנצח, ולפעמים הפתרון הנכון כרוך בשילוב של שניהם".

אנו נמצאים על ספו של עידן: חברות סטארט-אפ לתחום הפינטק משבשות את העולם הפיננסי, וזו רק ההתחלה. יותר ויותר השקעות מבוצעות בחברות פינטק, וברור כי המוסדות הפיננסיים ניצבים בפני סיכון וצורך בשינוי עצום מימדים: או שהם ישבשו, או שהם ישובשו – עד שייעלמו. זאת כי חברות הסטארט-אפ בעולם הפינטק המציאו דרכים חדשות לספק שירותים בנקאיים – מהר, יעיל וטוב יותר – ובעלויות מופחתות. מהפכת הפינטק, אם כן, הגיעה.

יוני אסיא, מנכ"ל eToro. צילום: יח"צ

יוני אסיא, מנכ"ל eToro. צילום: יח"צ

על רקע זה יזמה קבוצת אנשים ומחשבים את כנס FinTech Junction. הכנס שייערך במלון הילטון ביום ב', ה-12 ביוני יפגיש כ-1,000 בכירים, סטארט-אפיסטים ומשקיעים מחברות הפיננסים, הטכנולוגיה והפינטק. בכנס יציגו כ-100 בכירים ומומחים מהארץ והעולם, לחלקם תהיה זו הפעם הראשונה בארץ.

עודד סלומי, מנכ''ל ויזה אירופה בישראל. צילום: רמי זרנגר

עודד סלומי, מנכ"ל ויזה אירופה בישראל. צילום: רמי זרנגר

בכנס יקחו חלק מיטב החברות הטכנולוגיות ושדרת סטארט-אפים מישראל. הילטון כולו ייצבע בפתרונות מתקדמים לבנקים בישראל ובעולם וגם פתרונות שלהם – ללקוחותיהם העסקיים והפרטיים.

הכנס נערך בשיתוף פעולה ראשי עם בנק לאומי. יטלו בו חלק, בין השאר, מיכל קיסוס הרצוג, ראש אגף חדשנות ודיגיטל, בנק לאומי; ג'ון מדבד, מייסד ומנכ"ל OurCrowd; סאנאט ראו, מבכירי EdgeVerge/Infosys; אלון כהן, מייסד סייבר ארק (CyberArk); לורן ניזרי, מייסד ומנכ"ל Altéir Consulting & Paris FinTech Forum; יוני אסיא, מייסד ומנכ"ל eToro ; יובל טל, מייסד ונשיא פיוניר; עודד סלומי, מנכ"ל ויזה אירופה בישראל; ד"ר נמרוד קוזלובסקי, שותף HFN, JVP; אבנר זיו, מנמ"ר בנק ישראל; הישאם עבדול חלים, מנהל מוצר בכיר, PayPal.

אבנר זיו, מנמ"ר בנק ישראל

אבנר זיו, מנמ"ר בנק ישראל

בין החברות הפורסות חסותן על האירוע: בנק לאומי, טלדור, נוטניקס (Nutanix), מטריקס, One1, ויזה, ולאומי קארד.

בין הנושאיים שיידונו בהרחבה בכנס FinTech Junction: טכנולוגיית בלוקצ'יין (Blockchain), סייבר ואבטחת מידע, טכנולוגיה לעולם הביטוח – InsurTech, מימון פיננסי לעסקים קטנים, פלטפורמות P2P, בנקאות מובייל, Big Data, למידה עמוקה, בינה מלאכותית, ועוד.

מתעניינים בפינטק? רוצים לפגוש את החברות המובילות והאנשים הבולטים בתחום? הירשמו לכנס FinTech Junction. נשמח לראותכם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים