נתוני משתמשים מוואטסאפ עלולים להיות משותפים עם פייסבוק כבר מהקיץ

התכנית המאוד שנויה במחלוקת הושעתה בשנה שעברה, אבל כעת קרובה ענקית הרשת החברתית לחתימה על אישור שיאפשר לה להתחיל להשתמש בנתונים שנאספו ממשתמשי יישום ההודעות המידיות הפופולרי

פייסבוק. צילום: BigStock

לאחר שפייסבוק (Facebook) רכשה את אפליקציית ההודעות המידיות ב-19 מיליארדי דולרים בשנת 2014 היא טענה בתחילה שתשמור על פרטי המשתמשים נפרדים בעבור שני השירותים. עם זאת, החברה חזרה בה ממחויבותה זו בשנה שעברה, עת ביצעה שינויים במדיניות הפרטיות של וואטסאפ (WhatsApp) שבבעלותה, והודיעה על תכנית שנויה במחלוקת לשיתוף הנתונים הפרטיים.

כזכור, תכניות שיתוף הנתונים הושעו בנובמבר, והנציבות האירופית אמרה כי פייסבוק "בכוונה או ברשלנות" הגישה "מידע מטעה" לקראת השתלטותה על וואטסאפ.

למרות שפייסבוק נתנה למשתמשים זמן מסוים לבטל את אישור השימוש בנתוניהם, הדבר רק עצר את וואטסאפ משליחת נתונים לפייסבוק בנושא "מודעות וחוויות מוצרים", ולא נתונים ממספר הסכמים אחרים.

עניין של סמנטיקה

הלן דיקסון, נציבת הגנת הנתונים של אירלנד (Data Protection Commissioner) והרגולטורית הראשית של האיחוד האירופי (EU) לנושא הפרטיות בפייסבוק אמרה כעת כי היא מקווה שהסכם סופי יושג כבר בקיץ הקרוב. "אני חושב שאנחנו מסכימים עם הצדדים – עם וואטסאפ ועם פייסבוק – שאיכות המידע שנמסר למשתמשים הייתה יכולה להיות ברורה יותר, יכולה להיות שקופה יותר, ויכולה להתבטא במונחים פשוטים יותר", אמרה דיקסון לסוכנות רויטרס (Reuters) והבטיחה כי "אנחנו פועלים לקראת פתרון העניין".

"אנו מכבדים את תהליך הוועדה ובטוחים כי סקירה מלאה של העובדות תאשר שפייסבוק פעלה בתום לב", נכתב בתגובתה של הענקית ממנלו פארק לדברים.

כדאי לזכור כי לפייסבוק יש כמות עצומה של מידע על המשתמשים שלה, כולל מיקומים, פעילויות וכל מה שהצליחה ללמוד מפוסטים ומנתוני חבריה שאותם באפשרותה לאסוף מבלי כל מגבלה דרך האתר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים