קנו אמל"ח ברשת – והעבירו אותו לשכם, דרך ישראל

סוחרי אמצעי לחימה קנו חלקי כלי נשק באתרים והצליחו להעביר אותם לחנויות בקסבה של שכם ובמחנה הפליטים בלאטה - כך חשפה מערכת הביטחון ● המקרה מעיד כמה קל לקנות באינטרנט אמצעי לחימה שיכולים לסייע לפיגועי טרור

חלק מאמצעי הלחימה שתפסה מערכת הביטחון במסגרת המבצע. צילום: דובר צה"ל

כוחות הביטחון חשפו רשת של סוחרי אמצעי לחימה שקנו חלקים לכלי נשק באמצעות האינטרנט והעבירו אותם לשכם, דרך נמל אשדוד – כך הותר לפרסום הבוקר (ד'). חברי החוליה שאפו לייצר את הנשק בעצמם, באמצעות החלקים שקנו, ולהעביר אותו למקומות שונים בשטחים.

מדובר בתשעה יצרנים וסוחרים פלסטינים, שנעצרו במבצע משותף לאוגדת איו"ש של צה"ל, השב"כ והמשטרה. המעצרים החלו בדצמבר והאחרון שבהם בוצע הלילה.

ממערכת הביטחון לא נמסר מאיזה אתר ומאילו מדינות קנו חברי הרשת את חלקי אמצעי הלחימה. מה שהותר לפרסום הוא שאותה "סחורה" הגיעה לנמל אשדוד, ומשם העבירו אותם, בדואר או באמצעות שליחים, לחנויות בקסבה של שכם או במחנה הפליטים בלאטה, שנמצא לידה. הלילה נעצר בעל החנות האחרונה שמכרה את אותם חלקים. יצוין כי אחת מאותן חנויות שלקחו חלק בהסתרת חלקי אמצעי הלחימה הייתה חנות לשמלות כלה.

מהרשת - לשכם. צילום: דובר צה"ל

מהרשת – לשכם. צילום: דובר צה"ל

במהלך המבצע אותרו מאות כדורים ועשרות חלקים, בהם מכלולי נשק, כוונות לנשק ולצלפים, מחסניות לנשק, ידיות הסתערות, ידיות אחיזה, צייני לייזר ועוד.

החקירה החלה במכס, שם איתרו את החבילות שהגיעו מחו"ל. כלי הנשק היו אמורים להיות מועברים למקומות שונים בשטחים.

כוחות הביטחון השתמשו לצורך ביצוע המבצע בכלים טכנולוגיים רבים – שלא פורטו. בצה"ל ציינו כי זו הפעם הראשונה שבה הם משתמשים בשיטת הפעולה הזו, אבל מעריכים שלא מדובר בפרשה האחרונה.

הקלות שבקניית כלי נשק ברשת

חשיפת הפרשה מעידה כמה קל להזמין אמצעי לחימה או חלקי אמצעי לחימה באמצעות הרשת, ועד כמה השיטה מתפתחת. לראייה, בעוד שב-2015 נאספו ברחבי השטחים 170 כלי נשק, השנה מעריכים במערכת הביטחון שמספרם יגיע ליותר מ-500. אמצעי לחימה מוצעים למכירה בדארקנט לכל גולש שיודע איך להגיע לשם.

בצה"ל מציינים כי ב-2016 אמנם חלה ירידה בכמות פיגועי הטרור, אולם כל אמצעי לחימה שמגיע לידי מחבל, לרבות כאלה שנקנים באמצעות הרשת, יכול להיגמר בפיגוע קטלני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים