STKI: שוק ה-ICT בישראל יחווה השנה צמיחה של 2.7%

"מנהלים רבים בישראל עדיין אינם מודעים למהפכה הדיגיטלית ואינם מתאימים את ארגוניהם לעקרונות החדשים, מה שעלול לפגוע בכושר התחרות שלהם בשוק העולמי", כך לדברי ד''ר ג'ימי שוורצקוף, מנכ''ל STKI

ד''ר ג'ימי שוורצקוף, מנכ''ל STKI.

שוק המחשוב הארגוני בישראל, הכולל רכש של חומרה, תוכנה ושירותים על ידי ארגונים – צפוי לעמוד השנה על 6.94 מיליארד דולרים. הנתון משקף עליה של 2.7% לעומת השנה שעברה, כך על פי חברת המחקר STKI.

רכש החומרה על ידי ארגונים בישראל יעמוד השנה על 1.83 מיליארד דולרים. הנתון משקף ירידה של 0.89% לעומת 2016. רכש התוכנה על ידי ארגונים בישראל יגיע השנה ל-1.71 מיליארד דולר – נתון המשקף עליה של 4.63% לעומת השנה שעברה. ארגונים בישראל צפויים לרכוש שירותי מחשוב בשנת 2017 ב-3.4 מיליארד דולר – נתון המשקף עליה של 3.76% לעומת 2016.

לפגוע בכושר התחרות

"סך הכל, המגמה היא חיובית ומציינת את הצמיחה בשוק המחשבים הישראלי", אמר ד"ר ג'ימי שוורצקוף, מנכ"ל STKI, "צפוי כי המגמה תימשך גם ב-2018". לדברי ד"ר שוורצקוף, "הירידה המזערית ברכש חומרה נובעת בעיקר מהגברת השימוש במחשוב ענן". הוא הוסיף כי המגזרים שצפויים להוביל השנה ברכש חומרה, תוכנה ושירותים הם המגזר הממשלתי והמגזר הפיננסי – בדומה לשנה שעברה.

"למרות ההשקעות בציוד, תוכנה ושירותים", אמר, "חשוב לדעת שהמגזר העסקי ברחבי העולם עובר היום גם טרנספורמציה דיגיטלית ומאמץ את כלכלת האפליקציות – דברים שגורמים לשינויי מבנה ולשימוש במתודולוגיות חדשניות".

"בתחום הזה לצערי, מנהלים רבים בישראל עדיין אינם מודעים למהפכה הדיגיטלית ואינם מתאימים את ארגוניהם לעקרונות החדשים. דבר זה עלול בטווח הארוך לפגוע בכושר התחרות של חברות ישראליות בשוק העולמי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים