Apple Park – המטה החדש של אפל – ייפתח באפריל הקרוב

המשכן החדש של ענקית הטכנולוגיה, בן 700 הדונמים, הוא אחד הבניינים החסכוניים ביותר בעולם באנרגיה ● במתחם הפארק יפעל תאטרון שיקרא על שם סטיב ג'ובס, מייסד החברה

התיאטרון על שמו של סטיב ג'ובס בקמפוס החדש של אפל. צילום: אתר החברה

חברת אפל (Apple) הודיעה אתמול כי Apple Park, הקמפוס בן כ-700 הדונמים החדש של החברה, יהיה מוכן לכניסת העובדים באפריל הקרוב. התהליך של העברת יותר מ-12 אלף המועסקים של החברה הענקית ייקח יותר מחצי שנה, ובניית בנייני הפארק האחרים אמורה להימשך עד סוף הקיץ.

המקום, שאותו חזה סטיב ג'ובס, מייסד החברה, כמרכז יצירתיות ושיתוף פעולה, הפך קילומטרים של אספלט בלב עמק סנטה קלרה למתחם עתיר משטחים ירוקים. בניין הקמפוס בעל הצורה הטבעתית, שגודלו כ-260 אלף מטרים רבועים, מחופה כולו בלוחות זכוכית מעוגלים, הגדולים מסוגם בעולם. יצוין כי על שמו של ג'ובס ייקרא במקום אולם תיאטרון.

בית של החדשנות לדורות הבאים

בכדי לכבד את זיכרו של ג'ובס -שאמור היה לחגוג 62 בסוף השבוע – ולציין את ההשפעה המתמשכת שלו על אפל ועל העולם, התאטרון שיפעל ב-Apple Park יקרא על שמו. חלק זה בקמפוס, שגם הוא ייפתח בהמשך השנה, מציע אולם בן 1,000 מושבים, והוא בנוי כגליל זכוכית. תאטרון סטיב ג'ובס ממוקם על ראש גבעה – אחת מהנקודות הגבוהות ביותר בתוך הפארק – המשקיפה על כרי דשא ועל הבניין הראשי.

"החזון של סטיב בעבור אפל חורג מעבר לזמנו איתנו. הוא התכוון שאפל פארק יהיה הבית של החדשנות לדורות הבאים", כך אמר טים קוק, מנכ"ל אפל. "סביבות העבודה ושטחי הפארק נועדו לעורר בצוות שלנו השראה כמו גם לתרום לטובת הסביבה. השגנו את אחד הבניינים הכי חסכוניים באנרגיה בעולם, והקמפוס יפעל אך ורק על אנרגיה מתחדשת".

גדול באנרגיה מתחדשת ובאוורור טבעי

אפל פארק יכלול גם מרכז מבקרים עם חנות Apple Store ובית קפה פתוח לקהל הרחב, מרכז כושר לעובדי אפל, מתקני מחקר ופיתוח מאובטחים, וכן את תאטרון סטיב ג'ובס, כאמור. באדמות הפארק נכללים מסלולים בני כ-3.3 קילומטרים, המיועדים בעבור העובדים שמעוניינים לתרגל הליכה וריצה. בנוסף במתחם פרדס, אחו, ובריכה שממוקמת בתוך הטבעת הפנימית של הפארק.

פארק אפל, אשר עוצב בשיתוף עם חברת Foster + Partners, מופעל כולו על ידי 100 אחוזי אנרגיה מתחדשת. בזכות גג השמש של הבניין המרכזי, שייצר נפח של 17 מגה וואט חשמל, אפל פארק יפעיל אחד ממתקני האנרגיה הסולארית הגדולים ביותר בעולם. הבניין המרכזי הוא גם המבנה הגדול בעולם אשר לו אוורור טבעי, שלפי התכנון לא יידרוש חימום או מיזוג אוויר במשך לפחות תשעה חודשים בשנה.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים