מלם תים שדרגה את חוות השרתים של שירות התעסוקה ב-10 מיליון שקלים

הפרויקט כלל את כל השלבים של שדרוג המערכות, עד להעברת החווה לחוות השרתים הממשלתית בירושלים ● הוא בוצע מבלי לפגוע בשירות לעשרות אלפי דורשי העבודה שמתייצבים בלשכות התעסוקה

במרכז: מנכ"ל שירות התעסוקה, בועז הירש, ולצידו מנמר"ית השירות, חנה אביסרור-גולדרייך, ומנהל הטכנולוגיות, משה אורן - בחוות השרתים החדשה. צילום: יח"צ

פרויקט נרחב לשדרוג חוות השרתים של שירות התעסוקה הסתיים באחרונה, לאחר כחצי שנה. במסגרת הפרויקט, שבוצע על ידי מלם תים, הועברה החווה לחוות השרתים הממשלתית בירושלים. עלותו לא נמסרה, אולם היא מוערכת על ידי גורמים בשוק ב-10 מיליון שקלים.

הפרויקט כלל את כל השלבים של שדרוג המערכות – הן בצד החומרה והן בצד התוכנה. בין אותם שלבים נכללו הגדרת דרישות, תכנון על, תכנון מפורט, רכש, התקנות, הפעלה במקביל לסביבת הייצור הקיימת והעברת כל המערכות והנתונים מהסביבה הישנה לזו החדשה. כל זאת נעשה מבלי לפגוע במתן השירות לעשרות אלפי דורשי העבודה שמתייצבים ב-71 לשכות שירות התעסוקה ברחבי הארץ.

משירות התעסוקה נמסר כי הפרויקט עמד בלוח הזמנים שהוקצב לו ובתכולות הנדרשות. חוות השרתים החדשה היא פרק חשוב בתוכנית הרב שנתית עליה הורה מנכ"ל השירות, בועז הירש, לשדרוג התשתיות הטכנולוגיות של הארגון.

מספר פרויקטי מחשוב בשירות התעסוקה

זהו אחד ממספר פרויקטים בתחום המחשוב שקודמו בשירות התעסוקה בשנה האחרונה, מאז כניסת המנמ"רית, חנה אביסרור-גולדרייך, לתפקיד. מאגף מערכות המידע של השירות נמסר שתוצאות הפרויקטים הללו מאפשרות לו לתמוך ביעדי הארגון ולייעל תהליכים עסקיים משמעותיים.

יצוין שמלם תים ביצעה את הפרויקט במסגרת פעילותה כספק מיקור-החוץ של שירות התעסוקה. עשרות עובדי החברה מנהלים באופן שוטף, מזה מספר שנים, את התשתיות והפיתוח בשירות, ובכלל זה הפעלת מוקד תמיכה מרכזי, טכנאים בפיזור ארצי, ניהול תשתיות ארגוניות, תקשורת, אבטחת מידע ופיתוח ותחזוקת מערכות המידע המרכזיות של השירות.

לדברי אביסרור-גולדרייך, "בזמן שיא של חצי שנה שדרגנו את חוות השרתים הישנה, שהוקמה לפני כעשור. השדרוג בוצע בהדרגה וללא פגיעה במתן השירותים לאזרח. עכשיו, עם סיום בניית תשתיות המחשוב, אוכל להמשיך במיקוד המאמצים בשיפור ביצועים, יציבות והתפתחות דיגיטלית של השירות". היא הוסיפה ש-"שיתוף הפעולה עם מלם תים תרם להצלחה ולעמידה במשימה".

דליה פרכטר, מנהלת הפרויקט מטעם מלם תים, אמרה ש-"בחצי השנה האחרונה, הצוותים הטכניים שלנו עבדו קשה מאוד על ביצוע שדרוגים כמעט בכל רכיב של מערכות המחשוב של שירות התעסוקה. כל שלב בפרויקט וכל הסבה הייתה קריטית לארגון ובוצעה תחת תוכניות עבודה מפורטות וניהול סיכונים מותאם לשלב. ביצוע העברת חוות המחשוב לחווה הממשלתית בירושלים בוצע בסוף שבוע, ללא ימי השבתה של הלקוח".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים