דרום קוריאה שוקלת להוציא יותר צווי מעצר למנהלי סמסונג

נשיא החברה - המעורבת בפרשיית שחיתות ושוחד שעלולה להביא להדחת נשיאת דרום קוריאה - הצליח בינתיים להתנער ממעצר, אולם כעת מונפת החרב על צווארם של מנהלים אחרים בענקית ● סגן היו"ר נחקר היום (ב') בפעם השנייה

אילוסטרציה: BigStock

משרד התובע המיוחד של דרום קוריאה אמור להחליט בקרוב האם לבקש צווי מעצר בעבור עוד מנהלים של קבוצת סמסונג (Samsung Group), החשודים במעורבות בשערוריית שוחד דומיננטית ונרחבת, שעלולה להפיל את נשיאת דרום קוריאה, פאק גון-הייה.

ג'יי י. לי, סגן יו"ר החברה, תושאל היום (ב') בפרשה – בפעם השנייה. עם כניסתו לחקירה אמר לי כי הוא "יגיד שוב את האמת" לחוקרים. לי חשוד כי הוא שילם יותר מ-37 מיליון דולר בטובות הונאה לכמה חברות המקורבות לחברתה הקרובה של הנשיאה, צ'וי סון-סיל. ככלל, החשג הוא כי סמסונג שילמה עשרות מיליוני דולרים לגופים אלה ולקרן של סון-סיל. הקשר שנחשף בין הייה לחברתה כבר עורר זעם בציבור ודרישה להדחת הנשיאה.

נשיא סמסונג – כמעט ונעצר

ב-18 בינואר – ולאחר פשיטה על משרדיה של סון-סיל – הוציא בית המשפט במדינה צו מעצר לנשיא ענקית הטלפונים החכמים, לי ג'ה יונג, בשל חשד למעורבותו בפרשת השחיתות, אך לבסוף בוטל הצו, כיוון שבית המשפט פסק כי אין די ראיות הקושרות את הנשיא לפרשה.

בעבר אמרו התובעים כי לא יבקשו מעצרים של בכירים נוספים בסמסונג מלבד של ג'ה יונג, אשר נחקר כבר בפעם השנייה בחשד כי התחייב לתשלום 43 מיליארד וון, שהם 37.3 מיליון דולרים, לעסקים ולארגונים המגובים על ידי חברתו, סון-סיל, בתמורה לתמיכה במיזוג שתי יחידות סמסונג, שהתקיים בשנת 2015.

דובר התובע המיוחד, לי קיו-צ'ול, אמר לכתבים כי ארבעה בכירים אחרים חוץ מג'ה יונג, ראש הקונצרן בדרום קוריאה, זוהו כחשודים בפרשה וכי החלטה בשאלה האם לבקש את מעצרם תתקבל לאחר תשאולם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים