אורקל מבעירה מחדש את הקרב מול גוגל על ה-Java

החברה מתכוונת לקחת את ענקית החיפוש שוב אל בית המשפט, כשהפעם היא מקווה להוציא גם כסף מהתהליך הזה ● הסיבה לפתיחה מחודשת של התיק היא הוכחות להפרת פטנטים, לכאורה, שלא היו בידיה בעת הדיונים המקוריים

מעוררת קרבות. Java

אורקל (Oracle) מדליקה שוב את האש במדורת תביעת ה-Java שלה מול גוגל (Google), ומתכוונת לקחת אותה שוב אל בית המשפט, כשהפעם היא מקווה להוציא גם כסף מהתהליך הזה.

הסיבה שאורקל טוענת לפתיחה מחודשת של התיק היא הוכחות להפרת פטנטים, לכאורה, שלא היו בידיה להצגה בעת הדיונים המקוריים שנמשכו שנים.

הפעם הטענה שלה היא ש-Java, בשימושה של גוגל, חרגה אל מעבר לגבולות של הטלפונים החכמים אל יישומים בתוך מערכת ההפעלה ChromeOS, שבעצם מתחרים במחשבי ה-PC "המקוריים", ולכן מספקים תחרות לאורקל בשוק הזה.

לשנות את נקודת ההשקפה של בית המשפט

ואם יש הרגשה של דז'ה-וו, היא אפילו מתחזקת כששוב הטענה היא שגוגל העתיקה מ-Java יותר ממה שהיא הייתה צריכה בפועל, ולכן היא פוגעת עוד יותר בפוטנציאל של אורקל לבצע מכירות, וזו מעריכה את הנזקים הישירים והעקיפים שלה בסכום של כתשעה מיליארד דולר.

באורקל בטוחים שלמרות שבתביעה הקודמת החליט בסופו של דבר בית המשפט לקבוע כי השימוש של גוגל ב-Java היה הוגן לחלוטין בהתאם לחוק, באורקל בטוחים שהטענה החדשה תשנה את נקודת ההשקפה של בית המשפט בנושא, וקברניטי התביעה אף הביעו בטחון שהמעבר לתחום המחשבים הניידים הפר את טענת השימוש ההוגן.

כתב התביעה החדש הוגש בסוף השבוע, וגוגל עדיין לא הגישה תשובה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים