חדש בפינטרסט: נדלקתם על פריט? מעכשיו פשוט לוחצים וקונים

אחד המקומות שאתם אולי לא מכירים אבל כדאי לכם להכיר הוא הרשת החברתית הוותיקה הזו, שכעת מנסה לסייע למשתמשיה החדשים והוותיקים לבצע יותר רכישות דרכה, והיא עושה זאת באמצעות מספר עדכונים וחידושים נחמדים במיוחד

פינטרסט - נפרדת מ-Instapaper ועוברת לחברה החדשה Instant Paper

פינטרסט (Pinterest) היא רשת חברתית דמוית לוח מודעות, ששמה משלב את מה שהיא מציעה – נעיצת תמונות ופרסומים של תחומי עניין או עיסוק באמצעות סיכות וירטואליות על לוח מודעות מקוון עצום מידות.

מכיוון שהפרסומים של פריטים שונים בה מושכים תשומת לב, הם גם משמשים כמובן למכירת מוצרים. כעת מאמצת הרשת כלי חדש המכונה Shop the look, שמתייג מוצרים מרובים בתמונות שמתפרסמות ברשת הנועצת. כוונתה המוצהרת של פינטרסט בהכנסת האמצעי החדש היא להקל על משתמשים לרכוש פריטים שהם רואים בתמונות שעולות לפלטפורמה.

התכונה החדשה, שנכנסה אתמול (ד') לשימוש ברשת, מאפשרת למשתמשים ללחוץ על פריטים בודדים בתמונות, בכדי שיתאפשר להם לקנות אותם או – אם הם לא עומדים למכירה – לראות פריטים דומים להם שמוצעים לרכישה דרך הרשת.

מותגים או משווקים קטנים יוכלו לתייג פריטים למכירה

הכלי החדש יאפשר למותגים לתייג פריטים בעצמם, או שעובדי פינטרסט יתייגו אותם, כך שמשתמש יוכל ללחוץ עליהם בכדי לבצע את הרכישה. החברה כבר הציעה את הכלי, המכונה buyable pins, אשר מאפשר למשתמשים לבצע רכישות על השירות, אבל הסיכות הללו הוגבלו לפריט יחיד בלבד, ואילו עכשיו המותג יכול לפרסם מוצרים רבים באותה סיכה.

למעשה מדובר פחות או יותר על אותה תכונה שאינסטגרם (Instagram) התחילה לבחון על קבוצה קטנה של קמעונאיות בנובמבר האחרון, ובגדול זוהי לא תכונה חדשה בכלל – קמעונאיות הציעו תכונות דומות באתרים שלהן במשך שנים. אבל זהו ללא ספק חידוש בעבור פינטרסט.

חיפוש מבוסס תמונה שיסייע למצוא פריטים נחשקים

פינטרסט התגאתה בהכנסות בגובה 300 מיליון דולר בשנה החולפת, גייסה יותר ממיליארד דולרים ממשקיעים, והוערכה בשווי של 11 מיליארד דולרים בשנת 2015. לא פלא שהחברה, שהיא כבר כמעט בת שבע, מחפשת דרכים להפוך את מיליארדי הסיכות שאנשים יצרו על הלוח המקוון שלה לכדי הכנסות בפועל.

זאת אולי גם הסיבה לכמה עדכוני-גילוי נוספים שהחברה הכניסה כעת. החשוב שבהם הוא אחד המכונה "עדשות" (Lens), אשר מאפשר למשתמשים לחפש פינטרסטים בהתבסס על תמונה שהם חולקים עם השירות. כך למשל, אם משתמש מצלם שולחן עץ שממנו התרשם במסעדה, פינטרסט תנסה למצוא בעבורו את השולחן המסוים או שולחנות דומים למה שתועד בתמונה.

הדבר מזכיר את אופציית חיפוש התמונות ההפוכה בגוגל (Google), שאולי לא רבים מכירים, אבל שמאפשרת למשתמשים להעלות תמונה למנוע החיפוש ולסרוק את האינטרנט במקום בחיפוש אחר מלות מפתח, בניסיון לאתר אימג'ים הדומים לה.

"אינכם צריכים לתאר את המחשבות שלכם במלים בכדי לחפש רעיונות גדולים", הסביר אוון שארפ, ממייסדי פינטרסט, באירוע תקשורתי שהתקיים אתמול במטה החברה בסן פרנסיסקו.

שני העדכונים החדשים נועדו להפוך את פינטרסט לזירה נחשקת יותר בעבור קונים פוטנציאליים באינטרנט. מסתבר שפינטרסט תופשת את עצמה כשירות חיפוש וגילוי, ולא כרשת חברתית, ושהיא מכוונת מטרה לספק השראה למשתמשים שמחפשים לעשות דברים, כמו לשפץ את בתיהם או לתכנן חתונה.

מקרים שבהם ההשראה שיזכו בה המבלים בפינטרסט תביא אותם לבצע גם רכישות בפועל, יחשבו כמובן בעיני החברה כאידאלים, וזו תשמח לאפשר רכישה ישירות מהסיכה, כדי לצמצם את הפער בין גילוי מוצר לבין רכישתו דה פקטו.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. נילי ורסנו

    מעוניינת לרכוש מוצרים לא יודעת איך?

אירועים קרובים