בקרוב בירושלים: האקתון לפיתוח פתרונות טכנולוגיים בתחום החינוך

האירוע, שנערך על ידי עיריית ירושלים והמכון הישראלי לחדשנות, יאפשר פיתוח פתרונות, במטרה להטמיע את אלה מהם שיזכו במערכת החינוך בבירה ● הפרסים - בשווי של 150 אלף שקלים

הגיע הזמן שהממשלה תתערב יותר למען מחשוב הכיתות. צילום אילוסטרציה: BigStock

האקתון שיתקיים בעוד כ-10 ימים בירושלים יאפשר לפתח פתרונות מותאמים ללמידה אישית. האירוע יעסוק בניתוח ובשימוש בנתוני מידע הנוגע לחינוך, על מנת לפתח את הפתרונות הללו. במסגרת ההאקתון יחולקו פרסים בשווי של 150 אלף שקלים ושעות ייעוץ.

את האירוע, Datathon, עורכים מינהל החינוך בעיריית ירושלים והמכון הישראלי לחדשנות, בשותפות עם תוכנית מפרש, הקרן ליוזמות חינוכיות וחברת עת הדעת. הוא יתקיים בימים חמישי ושישי, 16 ו-17 בפברואר, במוזיאון המדע בירושלים, בחסות בנק הפועלים, והוא פתוח למשתתפים יחידים או לקבוצות – מורים, אנשי חינוך, יזמים וסטארט-אפיסטים. בסיום ההאקתון יוכרזו העולים לגמר התחרות, שיתקיים ב-21 במרץ, במהלך שבוע החינוך בירושלים.

במסגרת התחרות יהיה על המשתתפים, שיורכבו מצוותים של עד חמישה אנשים, לפתח פתרונות ומוצרים שעושים שימוש בנתוני מערכות חינוך, בכדי לייצר מערכות לימודים מותאמות אישיות. המטרה היא להטמיע את המוצרים שיפותחו בו בבתי ספר בירושלים. המשתתפים ייעזרו במערכת אתגר, שתאפשר להם להפיק מהנתונים מידע ולנתב אותו לבניית הפתרונות החינוכיים שלהם.

לצוותים המשתתפים תינתן האפשרות להשתמש בפרויקטים קיימים או ליזום פרויקט חדש מאפס. עבודות הצוותים ייבחנו על ידי חבר השופטים, המורכב ממומחים בתחומי החינוך והחדשנות, בהם דדי פרלמוטר, יו"ר המכון הישראלי לחדשנות, משה (קינלי) טור פז, ראש מינהל החינוך בעיריית ירושלים, ויהוידע מנדל, מנכ"ל עת הדעת. השיפוט יבוצע על פי מספר קריטריונים, בהם חדשנות ומקוריות הפרויקט והרעיונות המוטמעים בו, הפוטנציאל בשימושיות ויכולת הקיום העצמי שלו, הצגת הפרויקט, וכן הביצוע וההוצאה לפועל של הרעיון.

"לגשר על הפער הדיגיטלי"

ממפיקי האירוע נמסר כי "מטרת ה-Datathon היא לסייע לאנשי חינוך לגשר על הפער הדיגיטלי הקיים במערכת ולהטמיע טכנולוגיות שישרתו הן את המורים והן את התלמידים. קהילת החינוך פותחת את שעריה לכל אדם שיש לו תשוקה לתוכנה, ליזמות ולתחום החינוך, להשתתף בתחרות, שמטרתה היא לפתח רעיונות שיובילו להעצמת יכולות הלימוד של המורים ולשדרג את חוויית הלמידה של התלמידים".

על מנת להשתתף בתחרות יש להירשם מראש – ביחידים, בצוותים ללא רעיון או בצוותים עם רעיון מוכן. במפגש ההכנה, שיתקיים ב-9 בפברואר, ייערך הציוות הסופי לקראת התחרות. בימי האירוע תתאפשר כניסה חופשית למוזיאון המדע וייערכו בו הרצאות ופעילויות שונות המיועדות להורים ולילדים.

על המשתתפים בהאקתון להביא עמם ציוד מחשוב – לפטופ או מחשב נייח ומסך, עכבר ומקלדת. המכון הישראלי לחדשנות יעמיד לרשות המתחרים יכולות שימוש במערכות ומאגרי מידע, על מנת שהמשתתפים יוכלו לבצע את הפרויקטים.

מנהל החינוך של עיריית ירושלים מקדם בימים אלה תוכנית חומש להטמעת פתרונות פדגוגיים-טכנולוגיים. התוכנית, Bottom Up, מתנהלת בשיתוף קהילת החינוך של המכון הישראלי לחדשנות. במסגרתה מוקמת רשת של קהילות שעוסקת בחדשנות חינוכית-פדגוגית ומפגישות בעלי עניין בתחום – מורים, מנהלים, תלמידים, יזמים ואנשי אקדמיה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים