"בארגוני הטלקום – האחסון נדרש לספק רמת שירות גבוהה"

"האתגר הוא למנוע מצבים כמו שהיו בעבר, בהם האחסון היווה מעצור לתפעול השוטף של ה-IT", כך אמר בועז רפאלי, מנהל קבוצת המהנדסים בטלפוניקה

בועז רפאלי, מנהל קבוצת המהנדסים, טלפוניקה. צילום: ניב קנטור

"בקרב ארגוני טלקום, האחסון, כמו כלל התשתיות – נדרש להיות ברמה גבוהה. לא ייתכן מצב בו לקוח מצלצל והוא נדרש להמתין, כי בדיוק התווספה פלטפורמה. בנוסף, כאשר נערכים שינויים, עליהם להיות שקופים למשתמשים", כך אמר בועז רפאלי, מנהל קבוצת המהנדסים, טלפוניקה (Telefonica).

רפאלי דיבר בכנס The New Age of Storage, שדן בטכנולוגית פלאש. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך השבוע באולם אירועים LAGO בראשון לציון. את הכנס הנחה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

רפאלי היה סיפור לקוח של קמינריו (Kaminario). לטלפוניה, אמר רפאלי, יש 380 מיליון מנויים בעולם, והקבוצה בראשותו מנהלת את הדטה סנטר של ענקית הטלקום. "אם מעלים קמפיין בברזיל ל-80 מיליון לקוחות", אמר רפאלי, "יש אתגר של תשתיות ברמת הרישות, האחסון, וכל הנושאים הללו באים לידי ביטוי כאשר בחנו איזה מערך אחסון להטמיע".

האתגר, ציין רפאלי, "היה למנוע מצבים כמו שהיו בעבר, בהם האחסון היווה מעצור לתפעול השוטף של ה-IT. נוצרו לנו מצבים בהם תקלה ברשת הניבה תקלה באחסון ונוצר מעין כדור שלג מתגלגל. כלומר, הבנו שאנו חייבים לטפל ברמת האחסון, על מנת לא לבזבז זמן עבודה יקר".

כלל האחסון נעשה פחות מסובך

"עשינו מחקרי שוק נרחבים מאוד לפני שהבנו כי עלינו לעשות שינויים. האתגר בעולם האחסון הוא לתפעל את המערכות בעומסי עבודה ובנפחי אחסון משתנים, עם שיאים ('פיקים') אשר משפיעים על רמת בסיסי הנתונים. נדרש לתת מענה ניהולי, והבנו כי כדי לענות למצבים שהם לא תמיד מיטביים – היינו חייבים לתת דחיפה מהתשתיות למעלה", ציין רפאלי.

לדבריו, "בחנו כמה טכנולוגיות מאוד מהר ואז התמקדנו בשתיים מהן – זו של EMC וזו של קמינריו. עד אז מערך האחסון שלנו היה כמעט כולו EMC, ומעט HPE – עם השקעות אדירות של כסף. אמנם התוצאות היו סבירות למדי, אבל עדיין היו הרחק מהצרכים שלנו".

"האתגר הוא לגדול בצורה נכונה, עם מגבלות תקציב, בלי לבזבז משאבים", אמר רפאלי. "ההטמעה של קמינריו שיפרה לנו את רמת הביצועים, נפתחו בפנינו אפשרויות רבות, שהתאימו לדטה סנטרים שלנו".

בשל ההתקדמות של טלפוניקה, אמר רפאלי, "הבנו כי נדרש פתרון אחסון עם גמישות – שהיא מאוד חשובה. הפתרון של קמינריו ענה על כל הציפיות שלנו, עם תמיכה חזקה ועם שירות יפה – ויש לי למה להשוות, כי אני עובד עם סוגים שונים של ספקים, וזה לא מובן מאליו".

הוא סיים בציינו כי "בדרך כלל ארגונים רוצים לנצל את מכונות האחסון שלהם עד הקצה, וחשוב שיהיה פתרון שמתאים להם. המכונות עובדות קשה, אולם כיום אין לנו כמעט תקלות בעולם האחסון. החיסכון הוא מאוד משמעותי, במיוחד כשאתה מנהל דטה סנטרים מרוחקים, יש פשטות של השימוש. התקבלה לנו היכולת לדעת מה בעצם קורה – קיבלנו שקיפות, וכלל האחסון שלנו נעשה פחות מסובך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים