"2017 – שנת מבחן לקשר בין השלטון המקומי והממשלה"

"אנו רוצים לקדם את מעמדם של המנמ''רים בשלטון המקומי", כך אמרה ליאורה שכטר, מנמ''רית עיריית תל אביב-יפו

ליאורה שכטר, מנמ''רית עיריית תל אביב-יפו. צילום: ניב קנטור

"אנו, המנמ"רים של הרשויות המרקומיות, רוצים למקסם את הקשר בינינו ובין הממשלה. להערכתי, שנת 2017 תהיה שנת מבחן לקשר בין השלטון המקומי והממשלה ולמידת הסיוע שיתקבל מהממשלה", כך אמרה ליאורה שכטר, מנמ"רית עיריית תל אביב-יפו.

שכטר, יו"ר פורום המנמ"רים בשלטון המקומי, דיברה בפתח כנס IT מוניציפלי, שנערך תחת הכותרת עיר חכמה. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים היום (ג') באולם אירועים LAGO בראשון לציון, בהשתתפות מאות מקצוענים בתחום. את הכנס הנחו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי שכטר, "אנו רוצים לקדם את מעמדם של המנמ"ר והמנמ"רית בשלטון המקומי. עלינו לסייע להם. להעמיד סגל מקצועי ראוי ורלוונטי".

פעילות המנמ"ר ברשות המקומית, אמרה שכטר, "נוגעת במגוון נושאים – והתחלנו לקדם שיתופי פעולה עם משרדי הממשלה: עולמות הרווחה, החינוך, ערים חכמות ועוד".

נדרשת התערבות ממשלתית משמעותית

"אחד הדברים המהותיים הקשורים לקשר עם הממשלה ועם מיזם ישראל דיגיטלית", אמרה שכטר, "הוא הצורך בשינוי תפיסתי ומחשבתי – מראש העיר ועד המנמ"ר".

"ההתנהלות נדרשת להיות אחרת. כמו שמעמד המנמ"ר משתנה במגזרים אחרים, גם פה זה משתנה. יש פעילות עצומה בנושא ערים חכמות, יש שיתופי פעולה עם מרכז השלטון המקומי. ערכנו סקר לבחון מהם הנושאים בהם יש לטפל ברמת הערים, והוא יהיה הבסיס לפעילות מול ישראל דיגיטלית, על מנת לעזור לערים להתקדם בתחום".

"יש שינוי בהבנה ברמה הממשלתית, ברשויות המקומיות ובמרכז השלטון המקומי", אמרה שכטר. "אלא שיש הבדל בין הבנה שהיא דבר אחד ומעשים שהם דבר שני".

לדבריה, "ערים גדולות, דוגמת תל אביב-יפו, לא זקוקות לסיוע הממשלתי, הסיוע הזה נדרש בערים החלשות. רשויות שלא תוכלנה להתקדם בתחום, תישארנה מאחור והפערים יגדלו. נדרשת התערבות ממשלתית משמעותית לתחום".

בתל אביב-יפו, אמרה שכטר, "עשינו קפיצת מדרגה בתחום ערים חכמות. ההגדרה מה זו עיר חכמה מתבססת על שתי רגליים – ה-IT, והתושבים. המטרה היא בארבעה רבדים: שיפור תפעולי של העירייה, שיפור איכות חיי התושבים, בניית והעצמת הכלכלה המקומית, וקיימות. בסופו של דבר, המיקוד הוא על התושבים, לתת שירות טוב יותר וליצור איכות חיים טובה יותר".

מימוש המטרות, אמרה, "קורה דרך מטרות המשנה: הנגשה דיגיטלית של שירותים מוניציפליים, לצד חשיבה על שירותים מתקדמים, שלא הייתם מצפים שאותם העירייה תיתן".

מתקדמים לעידן אחר

שכטר ציינה כי לשירות ההטבות והשירותים העירוני, דיגיתל, נרשמו כבר 160 אלף איש. "אנו נותנים שירותים בקליק, עם תפיסה חדשה שהתחלנו לפני שנה של מתן השירות מהבית ועד הבית".

"אנו שמים דגש ומעבירים יותר ויותר שירותים לעולם המקוון. כך, רישום לגנים כבר מתבצע ובקרוב נתחיל רישום של כיתות א' באופן מקוון. יש לנו תכנית ארוכה לעיר חכמה לתחבורה, למציאת חניה במרחב הציבורי. האתגר הוא בשפת המדרכה הצבועה בכחול-לבן – הוא קשה ולא פתור. נקצה שטח ברחבי העיר שייתן מענה לבעיה. נחצין וננגיש מידע רב ככל הניתן".

לדברי שכטר, "התושבים הם חלק ממה שקורה בעיר ואנו רוצים את המעורבות שלהם. לא הכל אנו יודעים, גם אם יהיה חיישן בכל מקום, ולכן נדרשת מעורבות התושבים שתסייע לכך. בחודש מרץ נעלה פלטפורמה לשיתופיות של הציבור. אנו מאמינים בכך כאסטרטגיה לשיתוף הציבור בתהליכי קבלת ההחלטות".

"אנו רוצים למנף כוח חזק בעיר, של אותם 1,400 סטארט-אפים הנמצאים במרחב שלנו. לא רק העיריה צריכה לפתח שירותים אלא גם הם – ואנו נעזור להם. יש לנו תהליך מובנה עימם, מיפינו את השירותים שהם רוצים לספק ואת מה שאנו נדרשים לו. התחלנו בשיתוף פעולה של אנשי חינוך מולם, שעומדים מול המפתחים בחברות ההזנק ואומרים מה מצוקותיהם".

המטרה ברמה התפעולית, סיכמה שכטר, "היא לייצר תמונה דיגיטלית כוללת מה קורה בעיר. זה החזון שלנו, אנו מתקדמים לעידן אחר – ולשם כך עלינו להיערך באופן שונה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים