2017: משלוחי המחשבים והסלולר צפויים להיות ללא שינוי

בשנה הקרובה צפוי מספר המשלוחים של ה-PC, הטאבלטים, האולטרה-ניידים והסלולריים להגיע ל-2.3 מיליארד מכשירים, כמו בשנה החולפת - כך מעריכה גרטנר

מהפכה בעולם המשלוחים? צילום אילוסטרציה: BigStock

משלוחי מחשבי ה-PC, הטאבלטים, המחשבים האולטרה-ניידים והמכשירים הסלולריים ברחבי העולם צפויים להיות ללא שינוי ב-2017 ולעמוד על סך של 2.3 מיליארד מכשירים, כמו ב-2016 – כך חוזה גרטנר (Gartner). לפי חברת המחקר, בסוף 2016 היו בעולם כמעט שבעה מיליארד מכלל המכשירים הללו. החברה מעריכה שעד 2019 לא צפוי מספר המשלוחים הכללי שלהם לעלות, מלבד גידול בתחום המכשירים האולטרה-ניידים בקצה העליון ובמכשירי הסלולר.

"שוק המכשירים העולמי דורך במקום. משלוחים של מכשירי סלולר צומחים רק בשווקים מתפתחים באסיה-פסיפיק, ושוק ה-PC מגיע לקו התחתון של הירידה", ציין ראנג'יט אטוואל, מנהל מחקר בגרטנר. "בד בבד עם הירידה במספר המשלוחים, גם המחירים הממוצעים של המכשירים דורכים במקום, בשל רוויית השווקים וקצב חלש של חדשנות, ולצרכנים יש פחות סיבות לשדרג או לרכוש מכשירים מסורתיים. הם מחפשים חוויה חדשה ויישומים בקטגוריות צומחות, כמו 'מסכי ראש' (Head mounted displays), עוזרים וירטואליים אישיים, רמקולים ואביזרי מחשוב לביש".

לפי הצפי של גרטנר, משלוחי האולטרה ניידים בקצה העליון צפויים לעלות עד 2019 ב-73%, מ-49 מיליון יחידות ל-85 מיליון. יצוין כי החברה כוללת בקטגוריה זו את מחשבי ה-MacBook Air של אפל (Apple) ואת מוצרי ה-Windows 10 שכוללים את מעבדי ה-X86 של אינטל (Intel). מכשירי הסלולר, לפי ההערכה, יצמחו מ-1.888 מיליארד ב-2016 ל-1.937 מיליארד ב-2019.

שוק מכשירי ה-PC היוקרתיים ייהנה ממחזורי החלפה לקראת סוף התקופה הנסקרת ויחזור לצמירה ב-2018. "מחירים טובים של אולטרה-ניידים בקצה העליון, כמו גם התפקודיות הטובה שלהם, יפתו את הקונים, בעוד שמכירות מחשבי ה-PC המסורתיים ימשיכו לרדת", ציין אטוואל. "גם שוק מכשירי הסלולר ייהנה ממחזורי החלפות, אם כי יש הבדל בפעילות ההחלפה בין שווקים בוגרים לכאלה שצומחים. אנשים בשווקים צומחים עדיין רואים בסמארטפון את מכשיר המחשוב העיקרי שלהם ומחליפים אותו יותר לעומת שווקים בוגרים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים