"האינטרנט של הדברים – הטכנולוגיה המערערת החזקה ביותר"

לדברי אילן אלתר, מנכ''ל אלתרנט, "רשת האינטרנט הולכת להיעלם בצורתה הנוכחית, יהיו כל כך הרבה כתובות IP, כל כך הרבה מכשירים מחוברים לרשת, עד שלא תרגיש שאתה עטוף באינטרנט מכל מיני כיוונים"

אילן אלתר, ראש מרכז המצוינות IIoT - Industry 4.0 ומנכ"ל אלתרנט. צילום: ניב קנטור

"האינטרנט של הדברים היא הטכנולוגיה המערערת, המשבשת – החזקה ביותר בין כל הטכנולוגיות החדשות. חברות המחקר קובעות כי הטכנולוגיה תשפיע באופן מהותי על אנשים פרטיים, כמו גם על ארגונים", כך אמר אילן אלתר, מנכ"ל אלתרנט.

אלתר דיבר בפתח כנס IoT2017. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ב') באולם אירועים LAGO בראשון לציון, בהשתתפות מאות מקצוענים בתחום. את הכנס הנחו אלתר ופלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים.

לדברי אלתר, יו"ר ועדת ההיגוי של הכנס, "המושג IoT מאד מבלבל. במובנו הראשון זהו האינטרנט של הדברים, המרשתת של העצמים, משמע – חיבור מערכות אחת לשניה. במובן השני זהו 'האינטרנט של המחר', רשת האינטרנט הולכת להיעלם בצורתה הנוכחית, יהיו כל כך הרבה כתובות IP, כל כך הרבה מכשירים מחוברים לרשת, עד שלא תרגיש שאתה עטוף באינטרנט מכל מיני כיוונים".

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

The Internet of Toilet

המובן השלישי, לדברי אלתר, "הוא 'האינטרנט של טרור'. המושג פותח את עולם הסייבר לכיוונים מאוד חשובים ונדרש לתת לאיומים החדשים פתרונות הגנה הולמים. המובן הרביעי מתבסס על סטארט-אפ ישראלי שבא לפתור בעיה בריאותית של דם סמוי, ושם מצלמה בתוך האסלה, וכך בא המושג The Internet of Toilet".

"השינויים רבים ועצומים, ולעתים אינם מובנים בזמן אמת", אמר אלתר. "היום מאזינים למוזיקה בענן ולא לתקליטים. כך, הדור הצעיר לא יבין את הקשר בין עיפרון וקלטת".

"סטיב ססון המציא את המצלמה הדיגיטלית לקודאק (Kodak) ב-1975. לקודאק היו שתי חלופות: לגנוז את הטכנולוגיה מחשש לקניבליזציה לליבת העסקים שלה, או להשקיע במו"פ שני מיליארד דולר. היא בחרה בהשקעה במו"פ, אך למרות שהיא זיהתה את המגמה הדיגיטלית – היא לא השכילה להבין את השינויים הנדרשים בשירות ובמוצרי החברה".

הקטנים אוכלים את הבינוניים והגדולים

כך, אמר, "האינטרנט של הדברים משבש תעשיות שלמות. את תעשיית הביגוד, למשל, כי אנשים ייצרו בגדים ונעליים בבית. את תעשיית הבניין, בשל ייצור בתים, ואת תעשיית התחבורה כי יש פחות צורך לשינוע מוצרים".

לדברי אלתר, "האינטרנט של הדברים נוגע בכל דבר סביבנו: רשתות, תקשורת, מבנה ה-IT, איומי הסייבר, שינויים במודלים העסקיים ובמבנים הארגוניים, הצורך לטפל בתחומי צנעת הפרט, רגולציה, תקינה ואתיקה".

על מנת שפתרונות בעולם האינטרנט של הדברים יצליחו, אמר אלתר, "נדרשים כמה דברים במקביל: פתרון מלא לצורך אמיתי; פתרונות כאן ועכשיו, המתאימים לדור ה-Z; מודל עסקי מצליח, Win-Win; חוויית משתמש מדהימה ופשוטה".

"מגמת האינטרנט של הדברים זה משהו של כאן ועכשיו – זה לא משהו עתידי", סיכם אלתר. "ארגונים שטרם החלו בבניית אסטרטגיית אינטרנט של הדברים, חייבים להתחיל לבנות זאת באופן מיידי. בעולם הישן, דגים גדולים אכלו דגים בינוניים שאכלו דגים קטנים. בעולם החדש, הקטנים אוכלים את הבינוניים והגדולים, ראו מקרה Airbnb".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים