"המטרה: לחבר את הענק הכחול עם חברות הסטארט-אפ המקומיות"

כך אמר דרור פרל, מנהל חטיבת הענן והחדשנות ביבמ ישראל ● לדבריו, "יש לדעת כיצד להנגיש את חברות ההזנק לארגוני אנטרפרייז, ומצד שני - לעשות את החיבור הגלובלי"

דרור פרל, מנהל פעילות קינדריל ישראל. צילום: טליה אלק

"המטרה שלנו היא לחבר את הענק הכחול עם חברות הסטארט המקומיות", כך אמר דרור פרל, מנהל חטיבת הענן והחדשנות ביבמ (IBM) ישראל.

פרל התראיין לאנשים ומחשבים במסגרת כנס IBM Alpha Zone Demo Day שנערך אמש (ב'). בכנס הוצגו החברות הבוגרות של המחזור הרביעי באקסלרטור Alpha Zone, והחברות החדשות שיחלו את המחזור החמישי של התוכנית. באירוע, שהתקיים במרכז יצחק רבין בתל אביב, השתתפו כ-200 איש – שותפים בקרנות הון סיכון, משקיעים פרטיים, מנטורים ושותפי התוכנית.

פרל הוא זה שהגה את רעיון המאיץ הטכנולוגי. "זהו האקסלרטור הראשון של יבמ בארץ ובעולם", אמר. "תוכנית ההאצה פועלת מ-2014, פונה לסטארט-אפים ישראליים בשלבים מתקדמים – לאחר שלב גיוס ההון הראשוני (Seed) ועם צוות פיתוח במשרה מלאה".

לדברי פרל, "כל מחזור אורך חמישה חודשים, במסגרתו מתמקדות החברות הנבחרות בהאצת פיתוח המוצר, עד להבאתו לרמת מוכנות לארגוני אנטרפרייז – ובמקביל ביצירת תשתית ליחסים עסקיים ארוכי טווח עם יבמ ועם לקוחותיה בעולם".

לא נהנים מפירות הצמיחה

התכנית, הסביר פרל, "כוללת ליווי טכנולוגי ועסקי אישי לכל חברה, שימוש חופשי במוצרי התוכנה וכלי הפיתוח של יבמ בענן בשווי של עד 120 אלף דולר וכן גישה לשירותי ייעוץ המתבססים על הידע והניסיון של מאות אנשי טכנולוגיה, חוקרים, מפתחים ומומחי תעשייה – של החברה בישראל ובעולם".

פעילות האקסלרטור, אמר פרל, "מהווה נדבך נוסף בהידוק הקשר בין יבמ העולמית לבין הסטארט-אפים הישראליים. באחרונה צוות האקסלרטור גדל משמעותית, והוא מורכב כיום מארכיטקטים בכירים, אנשי פיתוח עסקי מנוסים וכן אנשי פיתוח תוכנה. איננו משקיעים בחברות ההזנק ולא נהנים מפירות הצמיחה שלהן – כי אם מאפשרים להן לצמוח".

MindUP, אמר פרל, היא החממה הטכנולוגית בתחום הרפואה הדיגיטלית. "זו קבוצת שותפים ייחודית של מובילי התחום, שזכתה במכרז הממשלתי של המדען הראשי בספטמבר 2015. הקבוצה כוללת את פיטנגו, קרן הון הסיכון הגדולה בישראל, ענקיות הטכנולוגיה מדטרוניק (Medtronic) – העוסקת במכשור רפואי, יבמ – מפתחת Watson Health, המרכז הרפואי רמב"ם, וקרן אימפקט פירסט (Impact First), המתמקדת בהשקעות טכנולוגיות-חברתיות".

פרל הכריז בכנס כי "קיבלנו היתר מהמדען לקבל לתוך האינקובטור את Hemonitor, המפתחת פתרון למעקב אחרי ספיקת הדם בעורק הראשי – באופן לא פולשני, ובכך מסייעת לרופאים בחדרי טראומה להעריך את הצורך בעירוי נוזלים – באמצעות טכנולוגיית ultrasound patch אלחוטית". הוא הסביר כי אישור כזה משמעו שהמדען הראשי משקיע 85% מהסכום, ושותפי החממה – 15%.

היחודיות שלנו, סיכם פרל, "היא לדעת איך להנגיש את חברות הסטארט-אפ לארגוני אנטרפרייז, ומצד שני – לעשות את החיבור הגלובלי".

פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים. צילום: טליה אלק

פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים. צילום: טליה אלק

להיות מנהיג, יזם, נמר ומוכר

פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, הרצה על "כיצד להיות יזם מצליח מועצם ולא אחד סתם". הוא פרש בפני המשתתפים את תמצית התורה שפיתח, לפיה, "אם החיים הם ג'ונגל – עדיף להיות נמר ולא זברה או ג'ירפה שגומרות בצלחת של מישהו אחר".

הנמר ציין שהחל את הקריירה של 50 שנותיו בעולם ה-IT בסביבת מחשבי יבמ 360, "שהיו המערכות הראשונות לניהול כל סוגי עיבוד הנתונים – מסחריים ומדעיים".

ביבמ עצמה, "חברת ה-IT הוותיקה בעולם, של יותר מ-105 שנים והגדולה מכולן – בעלת הכנסות שנתיות של יותר מ-81 מיליארד דולר, רווח של כ-16 מיליארד דולר ויותר מ-315 אלף עובדים בעולם" – עבד הנמר כעשור מחייו, בתפקידי ניהול שיווק ומכירות.

הוא הציג את תפיסתו בעזרת שתי מילים LET'S ו-TIGER המרכיבות תשעה ראשי תיבות.

המילה הראשונה, Let's, היא תחילת המשפט "הבה נהיה נמר" – Let's be a Tiger"". ה-L, הסביר הנמר, היא תחילית המילה Leader, מנהיג, "האיש המוביל, העומד בראש החבורה, מי ששואג 'אחרי' וכולם נוהרים אחריו". ה-E, אמר, היא התחילית של Entrepreneur, יזם, "כמו שכל אחד מציג עצמו היום, אך עליו להיות יזם מועצם: גם מנהיג, גם יזם, גם נמר וגם איש מכירות". ה-T, ציין הנמר, היא תחילית המילה נמר, Tiger. ואילו ה-S היא התחילית של Salesperson, איש מכירות, "עליך לא רק ליזום ולהנהיג, אלא לדעת גם למכור, אחרת לא תוכל לשכנע את צוותך לעמול קשה, ואת המשקיעים – שאתה יודע כיצד להחזיר את ההשקעה".

מה הופך אותך לנמר?

"מה הופך אותך לנמר", שאל וביאר את האותיות המרכיבות את המילה Tiger.

הראשונה, אמר, היא Tenacious, נאחז ומתעקש במובנו החיובי, "היכולת להמשיך הלאה גם כשיש מכשולים מעכבים וכנגד כל הסיכויים. כי הנמר לעולם אינו מוותר". השנייה, Inventive, תחבלני, בעל יכולת המצאה. הנמר ציטט את תומס אלווה אדיסון, הממציא האמריקני שאמר כי "ההמצאות שלי לא באו במקרה – הן תוצר של עבודה", וגם "לא נכשלתי, אלא גיליתי 1,000 דרכים שגויות" – בתגובה לאנשים שאמרו "כיצד יכולת להיכשל 1,000 פעמים עד שהמצאת את נורת הלהט".

ה-G, אמר הנמר, היא התחילית של Go getter, היזם, הביצועיסט, האומר לעצמו "אני לא אהיה זה שאעצר – כי אם אלחם עד הסוף, כמו נמר". ה-E, ציין, "מסמלת את Energized, העובד הטעון באנרגיה חיובית בעבודתו. כי האנרגיה, כמו החיוך ולהבדיל – המחלה – מידבקת ומפעילה את הצוות כולו". ה-R, הסביר הנמר, "היא של Resourceful, בעל התושייה, "עם היכולת למצוא דרכים להתגבר על קשיים".

הנמר סיים באומרו "הבה נהיה נמרים, כלומר חייבים להיות: יזם מועצם. היזם המועצם הוא יזם של 360 מעלות של היכולות: שיודע לפעול גם כמנהיג, גם כאיש מכירות, גם כנמר וגם כיזם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים