נחתם הסכם מו"פ חדש בין ישראל לקזחסטן

ההסכם נחתם במהלך ביקורו במדינה של נתניהו במדינה ● נתניהו: "על ישראל להמשיך להיות מדינת החדשנות, וגם קזחסטן יכולה להרוויח מזה"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו. צילום: מתוך עמוד הפייסבוק שלו

רשות החדשנות הישראלית והרשות הלאומית לפיתוח טכנולוגי של קזחסטן חתמו על הסכם מו"פ בין שתי המדינות. אירוע החתימה התקיים במהלך ביקורו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במדינה – במעמדו ובמעמד נשיא קזחסטן, נורסולטאן נזרבייב.

במפגש השתתפו נציגים של כ-70 חברות ישראליות מתחומי החקלאות, המים, הבריאות, ה-HLS, האנרגיה והפיננסים, שהצטרפו לביקורו של נתניהו.

פרטי ההסכם המדויקים לא נמסרו, אולם הוא צפוי להביא לחיזוק הקשרים בין חברות טכנולוגיות ואחרות בשתי המדינות ועל פי הממשלה, הוא עתיד להיטיב עם הענף.

נתניהו פנה במפגש אל הקזחסטנים ואמר כי ״אנחנו גאים בהיותנו מדינת החדשנות. עלינו להמשיך במגמה הזאת, ואנחנו יכולים לעשות זאת גם באמצעות שותפות אתכם, וגם אתם יכולים להרוויח משותפות איתנו״.

כלכלה בהאטת הצמיחה

כלכלת קזחסטן היא השנייה בגודלה אחרי רוסיה בקרב מדינית אירו-אסיה. בשנים האחרונות היא נמצאת בהאטה של הצמיחה, כתוצאה מירידת מחירי הנפט והמשבר הכלכלי ברוסיה. ב-2015 הסתכם התוצר המקומי הגולמי של קזחסטן בכ-190 מיליארד דולר, עם צמיחה של כ-1.5%, בעוד שבשנים 2012-2014 עמד שיעור הצמיחה הממוצע על 5%.

יו״ר רשות החדשנות, אבי חסון, ציין ש-"הממשל הקזחי מבין שעליו לגוון את התחומים עליהם נסמכת הכלכלה. הם רואים את מנוע הצמיחה הטכנולוגי של ישראל כמודל ויש להם עניין רב בקידום שיתוף הפעולה הטכנולוגי בין המדינות".

לדבריו, "ההסכם שנחתם מהווה תשתית ממשלתית שזו בדיוק מטרתה – קידום היחסים הכלכליים ועידוד שיתופי פעולה טכנולוגיים באמצעות בניית תשתית ממשלתית לפעילות. השוק הקזחי מהווה פוטנציאל להזדמנויות עסקיות – לא רק בקזחסטן אלא כשער לשוק הרוסי ולשוק הסיני. אנחנו מקווים כי תהיה זו יריית פתיחה לשיתופי פעולה פורים של חברות ישראליות עם חברות במרחב המרכז-אסייתי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים