יבמ ו-BMW יהדקו את הקשר הרגשי והקוגניטיבי בין נהגים למכוניותיהם

השתיים יחלו במחקר משותף כדי ללמד מכוניות את העדפותיו והרגליו של הנהג - לשיפור חוויית הנהיגה ● בין השאר, ישולבו נתונים אודות מזג האוויר, עדכוני תנועה ומצב הרכב

חוויית נהיגה מותאמת אישית. יבמ ו-BMW משדכים בין המכונית לנהג

יבמ (IBM) ו-BMW ישתפו פעולה ביישום יכולות המחשוב הקוגניטיבי של ווטסון (Watson) בכלי רכב. זאת, במטרה להציע חוויית נהיגה מותאמת אישית ולייצר מערכות תמיכה אינטואיטיביות במכוניות העתיד של BMW.

יכולות למידת המכונה (Machine Learning) של ווטסון יאפשרו לכלי רכב ללמוד את העדפות הנהגים, הצרכים שלהם, הרגלי הנהיגה ויתאימו חוויית נהיגה אישית לכל נהג ונהג. זאת, תוך שיפור נוחות ובטיחות הנהיגה.

הטמעת מערכת ווטסון במכוניות תאפשר לנהג לשאול את המכונית שאלות בדיבור רגיל, תוך שעיניו ממשיכות להתמקד בכביש שלפניו. הפתרון החדש ישלב גם מידע בזמן אמת מערוץ מזג האוויר (Weather Company), שיבמ רכשה באוקטובר לפני שנה את נכסיה הדיגיטליים במאות מיליוני דולרים. המידע כולל: עדכונים לגבי הדרך, מזג האוויר, מצב התנועה ומצב הרכב. המטרה בפרויקט היא להעשיר את חוויית הנהיגה ולספק לנהג המלצות רלוונטיות.

איתן הדר, חוקר ממעבדת המחקר של יבמ בחיפה, אמר כי "שילוב בינה מלאכותית ולמידת מכונה, יחד עם מגוון מקורות המידע – יספק לנו חוויה חושית בזמן נהיגה, כזו שלא הכרנו עד היום, לרבות החוויה של כלל הנוסעים ברכב". הוא הוסיף כי "המערכות החכמות יתנו מענה לצרכים השונים שלנו בחיי היומיום בצורה כוללנית, והן יגבירו את הבטיחות שלנו על הכביש".

איתן הדר, חוקר ממעבדת המחקר של יבמ בחיפה. צילום: מירי דוידוביץ'

איתן הדר, חוקר ממעבדת המחקר של יבמ בחיפה. צילום: מירי דוידוביץ'

במסגרת ההסכם, קבוצת מחקר של BMW תמוקם במטה האינטרנט של הדברים העולמי של הענק הכחול במינכן, וחוקריה יעבדו כדי לשפר פונקציות חכמות עבור מכוניות BMW.

במטה במינכן יוצבו ארבע מכוניות ספורט היברידיות מדגם BMW i8. מדובר באב טיפוס לפתרונות קוגניטיביים שיפעל על פלטפורמת הענן Bluemix של הענק הכחול, ויסייע להדגים כיצד ווטסון מאפשר ממשקי שיחה חדשים בין מכוניות לנהגים.

על פי מחקרים של יבמ, ישנן כמה מגמות המאפיינות כיום את עולם הרכב ואת הקשר בין מכוניות ובני אדם: כלי רכב המסוגלים לאבחן ולתקן את עצמם ואפילו לסייע בתיקון כלי רכב אחרים, ללא מגע יד אדם; כלי רכב היודעים להתחבר לכלי רכב אחרים ולעולם סביבם; מכוניות עם יכולת קוגניטיבית ללמוד ברציפות את התנהגות הנהג, הנוסעים וכלי רכב אחרים – ולספק עצות על בסיס המידע.

בנוסף, כלי רכב הופכים היום ליותר ויותר אוטונומיים, הם יודעים להתאים עצמם להעדפות אישיות של הנהג, החל מהתאמת גובה המושב ועד זיהוי ומיקום היעדים המועדפים על הנהג; כלי הרכב גם יודעים לעשות אינטגרציה עם מכשירים חכמים אחרים, הפיכתם לחלק ממגמת האינטרנט של הדברים תוך חיבור לתנועה, למזג האוויר ולאירועים הקשורים לעולם המובייל המתרחשים מסביב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים