יבמ תרכוש במאות מיליוני דולרים חלקים מערוץ מזג האוויר

בענק הכחול מבקשים להבין טוב יותר קשרים ותובנות בין תוצאות מזג האוויר ועסקים, ועל ידי כך לשפר את הביצועים התפעוליים וקבלת החלטות, מה שיכול לחסוך מיליארדים לתעשייה

מתפצלת. יבמ. אילוסטרציה: BigStock

יבמ (IBM) תרכוש את הנכסים הדיגיטליים של ערוץ מזג האוויר (The Weather Company) – כך דווח באתר Re/code.

על פי האתר ודיווחים נוספים, אנשי הענק הכחול מצויים בשיחות מתקדמות עם בעלי הערוץ. היקף הרכישה עומד על מאות רבות של מיליוני דולרים, ויש האומרים שהסכום הסופי יעמוד על מיליארד דולר. דוברי שתי החברות סירבו להגיב לדיווח.

חברת מזג האוויר נמצאת בבעלות משולשת, שתי קרנות הון פרטיות: קבוצת בלקסטון (Blackstone Group) וביין קפיטל (Bain Capital) ו-NBC Universal. השלוש שילמו על החברה 3.5 מיליארד דולר ב-2008. בלקסטון הייתה אחת המתמודדות על רכישת דל (Dell) ב-2013, אולם לא רכשה אותה לבסוף, עת היא ניהלה מגעים להפוך אותה לחברה פרטית. ביין קפיטל הייתה אחת משתי הקבוצות שרכשו תמורת 6.9 מיליארד דולר את BMC – שהפכה לחברה פרטית ב-2013.

נכסי ערוץ מזג האוויר כוללים: חטיבת המוצר והטכנולוגיה, אשר מציעה מגוון רחב של מידע דיגיטלי על מזג האוויר באמצעות יישומים, אתרי אינטרנט וערכות נתונים; חטיבת הטלוויזיה, עם מוצר הדגל – ערוץ מזג האוויר; וצוות מטאורולוגי גדול, המספק תחזיות מזג אוויר למגוון רחב של לקוחות במגזר העסקי, כגון חברות ונמלי תעופה, וכן לקוחות במגזר הפרטי.

קשרים בין תוצאות מזג האוויר ועסקים

אנליסטים ציינו כי ליבמ יש עניין גדול במוצרי ערוץ מזג האוויר. כך, לאחרונה חתמה החברה על ברית אסטרטגית עם WSI, החטיבה העסקית הגלובלית של ערוץ מזג האוויר. החטיבה מספקת מדי יום 26 מיליארד תחזיות מזג אוויר סביב העולם, על בסיס נתונים המגיעים מרשת חיישנים פרטית, בת 100 אלף חיישנים, מטוסים, ומיליוני מכשירי טלפונים חכמים, בניינים ומכוניות. שתי החברות משתפות פעולה בסיוע לגופים במגוון תחומי משק ותעשייה, במיצוי שיטתי של נתונים אלה כחלק מפעילותם העסקית.

נמסר כי הרציונל לברית הוא "לטובת הבנה עמוקה יותר של קשרים בין תוצאות מזג האוויר ועסקים, ולשילוב תובנות מזג אוויר בזמן אמת לעסקים, לשם שיפור הביצועים התפעוליים וקבלת החלטות אשר יכולים לחסוך מיליארדים לתעשייה". לשם כך, WSI העבירה את פלטפורמת שירותי נתוני מזג האוויר המסיביים שלה לענן של יבמ, על מנת לשלב את נתוניה עם ניתוח של יבמ ושירותי ענן.

מזג אוויר הוא אולי הגורם החיצוני היחיד והגדול ביותר בנדנדת הביצועים העסקיים – והאחראי להשפעה כלכלית שנתית של כמעט חצי טריליון דולרים בארצות הברית לבדה. בעוד תחזית מזג האוויר הופכת למדויקת ומפורטת יותר ויותר, המערכות העסקיות מניחות לרוב שכל יום הוא אותו הדבר. כתוצאה מכך, ידע הממשמש ובא אודות שיבושי מזג אוויר קיצוניים – או אפילו שיבושים שבשגרה – מניעים התנהגויות מובנות היטב ותגובות מערכתיות – ולא תמיד מעוררים תגובות מבצעיות. כך, ביבמ מעריכים כי מכשירים ומערכות המשלבים נתוני מזג אוויר עם נתונים עסקיים מסורתיים ונתונים עשירים – ממספר חסר תקדים של מכשירי האינטרנט של דברים – יהפכו את האופן של קבלת ההחלטות הארגוניות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים