"רתמנו את הטכנולוגיה לטובתנו – אך לא השתעבדנו אליה"

"בתכנון הפארק החכם הבנו שאנחנו רוצים אנשים חכמים - לא רק טכנולוגיה", כך לדברי מיכאל כרסנטי, מנכ''ל החברה לפיתוח קיסריה

מיכאל כרסנטי, מנכ''ל החברה לפיתוח קיסריה. צילום: ניב קנטור

"בעת תכנון פארק העסקים קיסריה כפארק חכם, הבנו כי הטכנולוגיה היא מהלך משלים לו. כך, רתמנו את הטכנולוגיה לטובתנו בכל מיני היבטים בתכנון, ניהול ותפעול הפארק – אך לא השתעבדנו אליה", כך אמר מיכאל כרסנטי, מנכ"ל החברה לפיתוח קיסריה.

כרסנטי פתח את כנס "פארק חכם – פארק העסקים קיסריה". הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ג') באולם אירועים טרה פארק. לכנס הגיעו כ-300 משתתפים והנחה אותו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים.

לדברי כרסנטי, "בתכנון הפארק, הבנו כי אנו רוצים אנשים חכמים – לא רק טכנולוגיה. כך, למשל, היום ירד גשם. אז לצד הטכנולוגיה, נדרשים נהלים ומתודולוגיה לשחרור סתימות בכביש בעת הצפות, למניעת פקקים עתידיים. נדרשים אנשים שיאפשרו את המהלכים התקינים".

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

כרסנטי משמש גם כמנכ"ל החברה לנכסי קיסריה. לדבריו, "אנו מנהלים את הפארק כעיר, ולצד זאת, אנו גם יזמי נדל"ן. מטרתנו היא להביא לפה כמה שיותר חברות – לשכנע אותן למקם את עסקיהן בקיסריה".

פארק העסקים קיסריה, ציין, מאכלס כ-200 חברות המעסיקות כ-9,000 עובדים. מתוכן, 110 הן חברות של טכנולוגיית עלית – היי-טק וביו-טק, ולצידן חברות נוספות. אחד המאפיינים של קהל הלקוחות שלנו הוא שנדרש לרצות אותו, על מנת שהוא ישמש כממליץ עבור עסקים נוספים".

כך, אמר, במקום יש תחנת רכבת, שירות הסעות פנימי, מרכז כנסים, גן אירועים, מסעדות ומקומות בילוי ומוקד ביטחון. "גילינו כי איננו יכולים להסתמך על העיר", אמר. "הבנו שעלינו לבנות מערכת כוללת ומקיפה, המספקת את כלל השירותים לחברות שבפארק. אנו פועלים פה בשונה מעיר, תחת אסטרטגיה של צמיחה ואיכות – אנו רוצים להרוויח כסף".

מימד נוסף באסטרטגיה, אמר כרסנטי, "היה ליצור 'וואו'. שכל מי שנוסע על כביש 2 יראה שנעשתה פה השקעה איכותית. עוד מימד היה שאנו מהווים One Stop Shop, והלקוחות פונים אלינו במכלול הנושאים".

לא הכל זה טכנולוגיה

בעת תכנון הפארק, ציין, "שאלנו עצמנו מה זה פארק חכם, והבנו שהמענה יהיה תוך הסתמכות על מוצרים גנריים, עם התאמות, לצד יצירת חלק מהדברים כחדשים. חזון פארק חכם הוא הכל – עסקים ואנשים, זה לא הכל טכנולוגיה. המסר שלי ללקוחות הפוטנציאליים הוא שפה ניתן לחסוך".

החזון, לדבריו, "הוא בניית פארק מוביל טכנולוגי בעולם, על ידי שימוש במאיצים טכנולוגיים קיימים, ויצירת פלטפורמה כוללת למיטוב של הפעילות, לניהול חכם ויעיל של הפארק ולשיפור חוויית השירות של הלקוחות".

הפרויקט, הסביר, "הוא לא רק טכנולוגי – יש הובלה משותפת של מנהלת הפארק ומחלקת ה-IT. יש מעורבות חוצת ארגון של בעלי התפקידים. השותפים לעשייה הם בעלי ניסיון בפרויקטים ולא ממציאים מחדש את הגלגל. שמנו דגש על יועצים לא זולים, כי על איכות משלמים. ניסינו לשמור על פשטות, ולא להביא לשינוי סדרי עולם. עשינו שימוש מאיצים טכנולוגים קיימים, אנו לא ארגון היי-טק אלא לואו-טק, העוסק בנדל"ן. סיווגנו כל מאיץ טכנולוגי האם הוא השקעה או מניב ערך מוסף".

מי הלקוח העיקרי המרכזי?

במהלך התכנון, אמר כרסנטי, "בחנו מי הלקוח העיקרי המרכזי שלנו. זהו ראש מנהלת הפארק. הבנו שאם נשקיע בו, אז זה יחלחל מטה וייתן שירותים לכולם. לאחריו, הלקוחות הם: עובדי מנהלת הפארק, בעלי עסקים, עובדי הפארק והמבקרים בו".

בהיבט הטכנולוגי, ציין, "הקמנו מערכת שליטה ובקרה, מוקד ביטחון חכם הביא לצמצום כמות הפריצות בעשרות אחוזים. זה הוביל לחיסכון בפרמיות הביטוח ולצמצום של שליש מכוח האדם באבטחה. טכנולוגיה זו לא רק מצלמה – אלא ניהול המוקדן עם אנליטיקה".

"חסכנו מאות אלפי שקלים בצמצום כמות המים המחלחלים לאדמה. התקנו תאורה חכמה, שהביאה לחיסכון של 30-40% בצריכת האנרגיה. בהיבט אבטחת מידע ושרידות – אף שאנו לא מחזיקים זהב או ידע ביטחוני, עברנו אלפי אירועי אבטחת מידע וסייבר, ואת כולם הצלחנו למנוע. Wi-Fi קיים בכל מקום בפארק".

"העלנו את מדד שביעות רצון הלקוחות מ-87% ב-2012 ל-92% השנה", סיכם כרסנטי. "נמשיך לפעול כל הזמן. זהו פרויקט מתמשך עם התחדשות מתמדת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים