מיקרוסופט תקים מרכז פיתוח בהרצליה – במיליארד שקלים

המרכז יוקם על 10 דונם ששייכים לחברות קנדה ישראל, תדהר ואקרו נדל"ן, שזכו במכרז ● מיקרוסופט תשכיר מהן את המתחם ל-15 שנים

מרכז המו"פ הנוכחי של מיקרוסופט בהרצליה. צילום: רן בר, מתוך ויקיפדיה

מיקרוסופט (Microsoft) תקים בקרוב מרכז פיתוח באזור התעשייה של הרצליה, בהשקעה של מיליארד שקלים. החברה תתקשר לצורך כך עם החברות קנדה ישראל, תדהר ואקרו נדל"ן, וצפויה להשכיר מהן את המתחם ל-15 שנים.

על פי הדיווחים, המרכז יוקם בשטח של כ-40 אלף מ"ר, על 10 דונם ששייכים לשלוש החברות, ליד הכביש המחבר את כביש החוף למרינה של הרצליה. לא יצאה הודעה רשמית ממיקרוסופט, אולם על פי הדיווחים, הוא יכלול בניין בן 10 קומות גדולות.

השטח שעליו יוקם המרכז החדש גדול מהשטח של המרכז שכבר קיים בהרצליה. נראה כי כל עובדי מיקרוסופט בהרצליה יעברו למרכז החדש. לא ברור עדיין האם מיקרוסופט תשאיר את משרדיה ברעננה או שתאחד גם אותם עם המרכז החדש בעיר השכנה.

מיקרוסופט ויתרה על מעבר לתל אביב

הבחירה בחברות הזוכות בוצעה לאחר מכרז שקיימה מיקרוסופט. ההצעה השנייה הייתה של גב ים ואמות, שהציעו להקים את המרכז במתחם תוצרת הארץ בתל אביב, כחלק ממגדלים בני 70 ו-30 קומות.

העסקה כפופה לאישור מטה מיקרוסופט בארצות הברית, אולם ההערכות כי מדובר באישור פורמלי בלבד.

מיקרוסופט נמצאת בישראל מ-1989 ומרכז המו"פ הראשון שלה בארץ הוקם בחיפה ב-1991. היה זה המרכז הראשון מחוץ לארצות הברית. לפני חודשים אחדים חגגה החברה 25 שנים להקמתו, בהשתתפותו של המנכ"ל העולמי, סאטיה נאדלה. המרכז בהרצליה הוקם ב-2007. את מרכזי המו"פ בישראל מנהל יורם יעקובי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים