נוקיה תציע פחות דגמים של טלפונים חכמים

בשנת 2009 כלל מערך הדגמים של נוקיה לא פחות מעשרים טלפונים חכמים שונים, והחברה הודיעה כי בכוונתה לקצץ את מספרם בכמחצית ● זאת, על מנת לשפר את כושרה להתחרות מול המכשירים של אפל, RIM ופאלם ● "אנו חייבים לצמצם את הבידול המיותר, על מנת שבשנה הבאה יהיה מערך הדגמים שלנו ממוקד יותר", אמר אנטי וסרה, מנהל המחקר של נוקיה בתחום הטלפונים החכמים

נוקיה

נוקיה (Nokia) הודיעה, כי בכוונתה להפחית את מספר הדגמים של הטלפונים החכמים שהיא תציע בשנה הבאה, על מנת שתוכל להתחרות טוב יותר בזירה שהופכת צפופה מאי פעם. בכלל השוק של הטלפונים הסלולריים עדיין מובילה נוקיה עם נתח של כ-35%, אך בקצה העליון של השוק, שבו מתח הרווחים גבוה יותר, נתקלת נוקיה בקשיים.

ב-2009 כלל מערך הדגמים של נוקיה לא פחות מעשרים טלפונים חכמים שונים, והחברה הודיעה כי בכוונתה לקצץ את מספרם בכמחצית. "אנו חייבים לצמצם את הבידול המיותר, על מנת שבשנה הבאה יהיה מערך הדגמים שלנו ממוקד יותר", אמר אנטי וסרה, מנהל המחקר של נוקיה בתחום הטלפונים החכמים, לסוכנות הידיעות רויטרס (Reuters).

בנוקיה נאלצים להתמודד מול אתגרים לא פשוטים בקצה העליון של השוק, כאשר מכשירי iPhone של אפל מוסיפים ליהנות מהצלחה רבה, מכשירי בלקברי של RIM שולטים בזירה הארגונית ומתחילים לחדור גם למיינסטרים ומספר גדל והולך של יצרניות מציע מכשירים שמבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android) של גוגל (Google).

בעיה נוספת: הנוכחות של נוקיה בארה"ב, שהיא כיום השוק הגדול ביותר של הטלפונים החכמים, מועטה בלבד. עם זאת, נוקיה מתחילה לבסס את מעמדה בקרב חברות הסלולר בארה"ב, ו-AT&T החלה להציע את מכשירי E71x במחיר אטרקטיבי יחסית.

גם אסטרטגיית הפלטפורמות של נוקיה מעוררת לא מעט סימני שאלה, משום שהחברה הציגה לא מכבר את מכשירי N900 עם מערכת ההפעלה Maemo שמבוססת על לינוקס, בעוד שהיא מוסיפה להתחייב למערכת ההפעלה הוותיקה סימביאן (Symbian) שאמורה לזכות בשיפורים רבים בשנים הקרובות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים