גוגל השיקה אפליקציית שיתוף מיקום למצבי חירום

היישום מאפשר לסמן חלק מאנשי הקשר כ-"אמינים", וכך הפרטים של השניים יופיעו זה אצל זה ● הרעיון הוא שאם המשתמש אינו יכול להשתמש בטלפון שלו, יוכלו חבריו "המסומנים" לדעת את המיקום המדויק שלו

הליווי וירטואלי של גוגל. אילוסטרציה: BigStock

גוגל (Google) השיקה אתמול (ב') אפליקציית אנדרואיד חדשה בשם Trusted Contacts, המאפשרת שירות של שיתוף מיקום, שהחברה מייעדת אותה לשימוש במצבי חירום. לגוגל כרגע אין כוונה ליצור את האפליקציה גם למערכת ההפעלה האפל'ית – iOS.

לאחר התקנת האפליקציה המשתמש יכול לסמן חלק מאנשי הקשר שלו כ-"אמינים", לשלוח אליהם את המיקום שלו ולבקש מהם את המיקום שלהם. כאשר מישהו מבקש את פרטי המיקום של המשתמש, תופיע הודעה על המסך, המאפשרת אישור או דחייה של הבקשה – תוך זמן מוגדר של חמש דקות, שלאחריהן המיקום ישותף אוטומטית.

הרעיון הוא שאם המשתמש אינו יכול להשתמש בטלפון שלו, יוכלו אנשי קשר שסומנו כאמינים לדעת את המיקום המדויק שלו.

אף פעם לא לבד. Trusted Contacts

אף פעם לא לבד. Trusted Contacts

ליווי וירטואלי

בעבר השיקה גוגל את אפליקציית Latitude ששולבה באפליקציית המפות שלה, אבל "חיסלה" אותה ושילבה ב-+Google שירות מיקום בשם Location Sharing. כעת, כשנראה ש-+Google נמצא במצב דעיכה, החליטו בגוגל לבנות אפליקציה ייעודית לשיתוף מיקום.

האפליקציה החדשה אינה מאפשרת שיתוף מיקום always-on, אלא מאפשרת שיתוף רק כאשר המשתמשים משתפים אותו, ורק למשך 24 שעות.

לדברי החברה, האפליקציה מתאימה למשל ל"ליווי וירטואלי" כשמישהו חש לא בטוח בדרכו לאנשהו.

השימוש באפליקציה כרוך בהרשמה לחשבון גוגל, ומשמעותו שגוגל מקבלת כל הזמן את נתוני המיקום של המשתמש. אם הטלפון אינו מחובר, יוכלו החברים האמינים לראות את "המיקום האחרון הידוע" שלו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים