הסכם קיבוצי ראשון בדינמיקה סלולר

ההסכם הקיבוצי שנחתם בסלקום לפני קרוב לשנתיים יחול גם על עובדי רשת חנויות הסלולר, שמהווה חלק מהקבוצה ● עובדי דינמיקה ייהנו במסגרת ההסכם מביטחון תעסוקתי והטבות כגון תוספות שכר, קרן השתלמות, סבסוד קייטנות וגנים, ותשלום מוגדל של ימי הבראה

הסכם - לרווחת העובדים והחברה. דינמיקה סלולר

ההסתדרות, הנהלת דינמיקה סלולר מקבוצת סלקום ו-ועד עובדי הקבוצה חתמו על הסכם קיבוצי ראשון. ההסכם מחיל על עובדי דינמיקה את התנאים הכלכליים והארגוניים שנקבעו בהסכם הקיבוצי שנחתם בסלקום בפברואר אשתקד, עם ההתאמות הנדרשות.

מההסתדרות נמסר כי עובדי דינמיקה סלולר השלימו את התארגנותם בארגון לפני כחמישה חודשים, ומאז נערך משא ומתן אינטנסיבי בין הצדדים לחתימה על הסכם קיבוצי ראשון בחברה. לדינמיקה סלולר, שנרכשה לפני כשש שנים, כ-50 סניפים ברחבי הארץ, בהם ניתנים שירותי מכירה ותיקונים לטלפונים ניידים, טאבלטים וציוד קצה.

בהסכם: שכר מינימום גבוה מאשר בשאר המשק וקביעות

תוקפו של ההסכם שנחתם הוא עד סוף 2017. לצד השוואת תנאי עובדי דינמיקה לאלה של סלקום נקבע בו כי עובדי דינמיקה שהשלימו תקופת ותק בחברה, שלא צוינה, יקבלו תוספת שכר ממוצעת בגובה 3% ל-2017 ומענק חתימה שגובהו ינוע בין 600 ל-6,000 שקלים, בהתאם לוותק שלהם.

שכר המינימום של עובדים בדינמיקה בעלי ותק של שנה ומעלה יהיה גבוה באופן קבוע ב-7% מזה שבמשק, ויעלה בעתיד בהתאם לפעימות שנקבעו במהלך הפעימות של העלאת שכר המינימום.

כמו כן הוסכם שמעתה החברה תעניק לעובדים חדשים מעמד של קביעות בתוך שלוש שנים וחצי, ולעובדים קיימים – בתוך שלוש שנים. ההסכם הקיבוצי מסדיר סוגיות שונות שנוגעות לניוד עובדים ולאיוש משרות חדשות בחברה תוך מתן קדימות למועמדים פנימיים בתהליכי איוש משרות. לצד זאת הוא מסדיר מנגנונים שונים בכל הקשור לסיום עבודתם של עובדים בחברה.

ההסכם אף קובע הגדלה של תעריף יום ההבראה עבור כל עובד ל-500 שקלים. בנוסף, יקבל כל עובד קצבת ביגוד שנתית בסך 1,000 שקלים, תוספת קייטנות שנתית בגובה 1,000 שקלים לעובדים שיש להם ילדים ותוספת גני ילדים בגובה של 200-300 שקלים בחודש לכל עובד שיש לו ילד עד גיל חמש. כמו כן, כל עובדת לאחר חופשת לידה תהיה זכאית להפחתת שעה מיום עבודתה, ללא שינוי בתנאי שכרה, עד הגיעו של הילד לגיל שנה. כל עובד שצבר ותק של שלוש שנים יהיה זכאי לקבל קרן השתלמות, שההפרשה אליה תעמוד על 7.5% השתתפות מעביד ו-2.5% השתתפות עובד.

עוד נקבע כי החברה תגדיל בתקופת ההסכם את תקציב הרווחה שהיא מקצה לכל עובד.

בסעיף ההפרשות הפנסיוניות נקבע כי ההפרשות לפנסיה יחושבו כך שיחולו גם על כל התמריצים שמקבלים העובדים.

"אין דבר שחשוב יותר לעובד מוועד חזק"

מיה יניב, יו"רית ועד עובדי סלקום, אמרה כי "אחרי עבודה ארוכה ומאומצת הצלחנו לאגד את מאות עובדי דינמיקה סלולר תחת ההסכם הקיבוצי שממנו נהנים עובדי סלקום. במיוחד בזמנים מורכבים ומאתגרים עבור שוק הסלולר, אין דבר שחשוב יותר לעובד מאשר ועד חזק, שבכוחו לספק ביטחון תעסוקתי, תנאי שכר מכובדים ובעיקר גב זקוף ואיתן".

לדברי אבי ניסנקורן, יו"ר ההסתדרות, "נציגות העובדים והנהלות סלקום ודינמיקה הצליחו לגשר על הפערים והגיעו להסכם שיסדיר את זכויות העובדים, תוך שהוא מביא לידי ביטוי את הערכת ההנהלה להון האנושי בחברה. התאגדותם של עובדי דינמיקה לפני כמה חודשים מוכיחה כי זוהי הדרך הטובה ביותר לשפר את תנאי ההעסקה ואת הביטחון התעסוקתי".

אלי אדדי, מנכ"ל דינמיקה סלולר, ציין כי "ההסכם מאפשר לחברה להמשיך לצמוח ולשמור על מעמדה, תוך שמירה על הגמישות והזריזות המאפיינים אותה, ושיפור רווחת העובדים ותנאי העסקתם. חתימה על הסכם זה היא צעד נוסף בחיזוק השותפות שלנו עם העובדים, ויחד נמשיך לעמוד באתגרים הרבים שעומדים בפנינו בשוק הסלולר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים