תוכן פרסומי
ראשי » חדשות » "התקשוב הממשלתי עשה קפיצת מדרגה השנה"
ד''ר נחמן אורון, יועץ בכיר לתקשוב הממשלתי. צילום: ניב קנטור

"התקשוב הממשלתי עשה קפיצת מדרגה השנה"

כך אמר ד''ר נחמן אורון, שהנחה את כנס World e-Gov Forum 2016 ● לדבריו, "יש לנו בממשלה צוות של מנמ''רים צעירים, נמרצים ומוכשרים אשר מובילים את התקשוב בדרך הנכונה"

מאת 24 בנובמבר 2016, 15:50 א+ / א- הדפסה הדפסה
פייסבוק טוויטר ווטסאפ פינטרסט לינקדאין דוא״ל

"התקשוב הממשלתי עשה קפיצת מדרגה השנה, במיוחד בחודשים האחרונים. אני צופה כי בקצב הזה, נימצא בעוד שנתיים במקום אחר", כך אמר ד"ר נחמן אורון, יועץ אסטרטגי לתקשוב הממשלתי.

ד"ר אורון דיבר בפתח כנס World e-Gov Forum 2016. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים היום באולם אירועים LAGO בראשון לציון בהשתתפות מאות אנשי IT מהמגזר הממשלתי. הכנס נערך זו השנה ה-13 והנחו אותו – לצד ד"ר אורון – יעקב נבות, לשעבר מנהל שע"ם, יועץ מחשוב וחבר ועדת ההיגוי של הכנס.

"אני עוקב אחר התפתחות שירותי התקשוב בממשלה", אמר ד"ר אורון, "ושותף פעיל בהתהוותם, זה שנים רבות, מאז שידידי מיקי איתן הגה את רעיון ממשל זמין במשרד המדע, דרך הקמת תהיל"ה וממשל זמין במסגרת החשכ"ל במשרד האוצר, הקמת מטה התקשוב במשרד האוצר, הקמת הרשות לתקשוב ממשלתי במשרד ראש הממשלה. זאת, במקביל להקמת מיזם ישראל דיגיטלית".

לפני ארבע שנים, אמר ד"ר אורון, "הגיע למשרד ראש הממשלה יוסי קטריבס, המשנה למנכ"ל המשרד. בעקשנותו הוא הצליח להביא למימוש המהלכים שיביאו לטרנספורמציה הדיגיטלית בישראל".

ד"ר אורון סיכם באומרו כי "יש לנו בממשלה צוות של מנמ"רים צעירים, נמרצים ומוכשרים, שבהנחייתו ובהשראתו של יאיר פראנק, ראש רשות התקשוב הממשלתי, מובילים את התקשוב הממשלתי בדרך הנכונה".

אופיר בן אבי, מנהל ממשל זמין. צילום: ניב קנטור

אופיר בן אבי, מנהל ממשל זמין. צילום: ניב קנטור

אופיר בן אבי, מנהל ממשל זמין, הציג את הדף הראשי של האתר החדש לשירותים ולמידע ממשלתי. באתר החדש של הממשלה, אמר, הושם דגש על השירותיות והשימושיות לטובת האזרחים. "האתר נבנה מנקודת מבט של האזרחים, לא לפי משרדי הממשלה אלא לפי צורכי האזרח, כלומר לפי נושאים. למדנו מאנשי ממשל זמין בבריטניה כיצד לעשות זאת".

לדברי בן אבי, "האתר מיישם עקרונות מתקדמים של ממשק משתמש והנגשת המידע והשירותים לאזרח". כך, הוא הביא לדוגמה כמה נתונים על מידת השימוש של אזרחי ישראל באתר: יותר מ-670 אלף אזרחים חידשו בו את רישיון הרכב שלהם, יותר מ-170 אלף ביקשו את הנפקת הדרכון דרך האתר. "יש לנו כבר כ-400 שירותים דיגיטליים הנעשים באופן מקוון מקצה לקצה, ונגדיל נתון זה במאות שירותים נוספים".

בשנת 2017, סיכם בן אבי, "נרחיב את היקף השירותים הדיגיטליים אותם אנו מספקים לאזרחים. יש כבר חמישה משרדים בתוכנית, ובשנה הבאה יצטרפו עוד ארבעה משרדי ממשלה. המטרה היא להעניק לאזרחים את השירותים המקוונים בצורה טובה ויעילה".

"התקשוב הממשלתי עשה קפיצת מדרגה השנה" Reviewed by on . "התקשוב הממשלתי עשה קפיצת מדרגה השנה, במיוחד בחודשים האחרונים. אני צופה כי בקצב הזה, נימצא בעוד שנתיים במקום אחר", כך אמר ד''ר נחמן אורון, יועץ אסטרטגי לתקשוב ה "התקשוב הממשלתי עשה קפיצת מדרגה השנה, במיוחד בחודשים האחרונים. אני צופה כי בקצב הזה, נימצא בעוד שנתיים במקום אחר", כך אמר ד''ר נחמן אורון, יועץ אסטרטגי לתקשוב ה Rating: 0

תגובות (1)

  • Avatar

    מנחם לנדאו

    נהניתי היום מאד מהרצאות מענינות וחשיפת משרדי הממשלה לעידן הדיגיטלי.במיוחד משרד התחבורה והמהפיכה בתחבורה הציבורית ! ישר כח למתכננים ולצוותי הביצוע.נחמן אורון ידידי יש שכר לפעולתך.היום יצאתי להשתתף בכנס זה לאחר חודשיים שהייתי מושבת מסיבות רפואיות.ובאתי על סיפוקי המשלם.תודה.

הגיבו