הוכרזו הזוכות בפרויקט הדיגיטציה של רשות השידור; האם הוא ייצא לדרך?

ארבע חברות אמורות להעביר בשנים הקרובות את ארכיון הטלוויזיה לפורמט דיגיטלי, אבל הכסף צריך להגיע מהממשלה, שטרם הכריעה מה יעלה בגורל השידור הציבורי

סטרימינג באמצעות הטכנולוגיה של בינת. כאן

בזמן שהפוליטיקאים טרם החליטו לגבי עתיד השידור הציבורי בישראל, בתאגיד השידור הישראלי, כאן, ממשיכים לשדר עסקים כרגיל: היום (ב') הודיע התאגיד כי בחר בארבע החברות הזוכות באחד מפרויקטי הדגל שלו – דיגיטציה של הארכיון הטלוויזיוני העשיר של רשות השידור.

מדובר בפרויקט טכנולוגי ענק, בעלות כוללת של 120 מיליון שקלים, שאמור להימשך בין שלוש לארבע שנים. אלא שכמו כל תקציב התאגיד, הכסף אמור להגיע ממשרד האוצר. זה נמצא בימים אלה בדיונים עם משרד ראש הממשלה ומשרד התקשורת האם להמשיך בתהליכי הקמתו של התאגיד או להשאיר את רשות השידור הישנה, כפי שרוצים ראש הממשלה ושר התקשורת, בנימין נתניהו, ומקורביו, ובראשם ח"כ דוד ביטן, שאף הגיש הצעת חוק בעניין.

כך או כך, החברות שזכו בפרויקט הן דראקו, גל קול, דורי מדיה וג'וש מרקטינג. הזוכות ימירו את ארכיון הטלוויזיה הישראלית של רשות השידור, שעבר לידי התאגיד, לתוכן דיגיטלי, כך שיוכל להיות משודר ומונגש לציבור באיכות גבוהה.

"הארכיון – נכס לאומי"

מהתאגיד נמסר כי מדובר בפרויקט דגל עבורו וכי הוא רואה בארכיון נכס לאומי. במסגרת הפרויקט יומרו לקבצים דיגיטליים מאות אלפי אוצרות התוכן ששודרו בערוץ הראשון מהקמתו, בהם תוכניות מכל הז'אנרים, אירועים לאומיים, אירועי מדיה והפקות מקור למיניהן. בשלב השני של התוכנית, הכוונה היא להעלות את התכנים הללו לאינטרנט.

למכרז ניגשו שבע חברות ובתום תהליך שבו נלקחו בחשבון פרמטרים של איכות ומחיר נבחרו ארבע החברות, שיטפלו בפרויקט בהתאם להתמחותן: דראקו – קלטות 1 אינץ', גל קול – קלטות דיגיטל, דורי מדיה – סריקת תמונות סטילס וקלטות בטא SP, וג'וש מרקטינג – פילם 16 מ"מ.

אלדד קובלנץ, מנכ"ל כאן, אמר כי "אוצרות הארכיון הם חלק מההיסטוריה של ישראל ואנחנו גאים לקדם פרויקט לאומי זה. שימור מורשת השידור הציבורי היא חובתנו ובהתאם, אנחנו משקיעים משאבים ומאמצים רבים בנושא. בסופו של התהליך יזכה הציבור בנגישות לתוכן יקר ערך, באיכות שידור מעולה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים