חדש בשירות Apple Pay – גביית תרומות בעבור עמותות

סנטה קלאוס בפתח והאמריקנים פותחים את הלב והכיס ● בהתאמה הכניסה ענקית הטכנולוגיה שינוי במדיניותה ומעכשיו תאפשר למעוניינים לתרום לצדקה דרך שירותי הגבייה שלה

פותחים את הלב ואת הארנק. אילוסטרציה: BigStock

אפל (Apple) הודיעה אתמול (ב') כי Apple Pay – שירות התשלומים שלה – תומך מעכשיו ביכולת לתרום לעמותות. שירות גביית התרומות יסופק בארצות הברית גם בתוך יישומים ניידים ויתאפשר גם באתר האינטרנט, שם ישולב עם שירות ללקוחות שיגיעו אליו דרך אתרים אחרים.

החידוש נכנס לפעולה ממש לקראת תקופת החגים – שמייצרת אצל רבים יותר נכונות לרוחב לב ולהבעת נדיבות בדמות מתן צדקה – בתקווה שלעיתוי תהיה השפעה גדולה על היכולת של העמותות המשתתפות לגייס כספים.

בעבר פעלה אפל לפי כלל שאסר על אפליקציות iOS לגבות כספים בעבור ארגוני צדקה או מגייסי כספים באמצעות ה-Apple Pay. כלומר, אם נאספו כספים, הדבר היה צריך להתקיים מחוץ לאפליקציה, כגון דרך ספארי (Safari) או SMS. מעכשיו יוכלו העמותות וארגוני הצדקה לשלב כפתורי "תרום" באפליקציה שלהם, ולעבד את העסקאות באמצעות שירות התשלומים של הענקית.

בניידים יוכלו משתמשים להשתמש ב-TouchID שיזהה אותם ולבצע דרכו את התרומה. באתר האינטרנט, בינתיים לוחצים המשתמשים על כפתור התרומה של Apple Pay בספארי, ולאחר מכן הם יכולים לאשר את התשלום שלהם באמצעות ה-iPhone שלהם או ה-Apple Watch.

השירות מקצר זמן ביצוע תשלום דרך הסלולר

חנויות מקוונות שתומכות ב-Apple Pay מצמצמות משמעותית את זמן ביצוע התשלום דרך הסלולר – עד 60% מהר יותר – והדבר בא לידי ביטוי גם בגידול ניכר בשיעור הלקוחות שאכן מבצעים קנייה – עד פי שניים, כך על פי נתוני Shopify. יעילות השירות נובעת מהעובדה שפרטי הלקוח כבר נמצאים במערכת, מה שחוסך זמן בביצוע העסקאות.

בין הרשימה הארוכה של העמותות שמעכשיו ניתן יהיה לתרום להן באמצעות ה-Apple Pay נכללות למשל: הצלב האדום האמריקני, איגוד הלב האמריקני, ארגון charity: water, רשת בתי החולים לילדים Miracle, קרן COPD, רופאים ללא גבולות, GlobalGiving, ו-WWF (הפדרציה העולמית לחיות בר).

הבחירה של אפל לאפשר תמיכה בעמותות לצורך גיוס כספים יהווה אתגר גדול בעבור שירותי התשלום הדיגיטלי היריבים של הענקית, כמו PayPal, אשר לה יש כבר קרוב לחצי מיליון ארגוני צדקה שהיא מאפשרת לתרום להם באמצעות הפלטפורמה שלה. עם זאת, התמיכה של Apple Pay בעמותות אינה זמינה באופן כה נרחב כיום, מאחר שהיא מוגבלת לעת עתה למערכת האקולוגית של אפל בארצות הברית בלבד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים