Teams של מיקרוסופט יתחרה מול סלאק על שליטה בצ'אט המשרדי

מי תנצח במלחמת הצ'אט במקומות העבודה? הענקית מרדמונד משיקה אף היא מתחרה ושלוש תוכנות הצ'אט המשרדיות מתמודדות עכשיו ראש-בראש על התואר הצ'אט הפנים-ארגוני הפופולרי ביותר

Microsoft Teams

סלאק (Slack) נחשב כיום ככלי השימושי ביותר לצורך שיחות פנים-ארגוניות. אך כעת – לאחר שחזרה בה מרצונה לרכישת סלאק במרץ האחרון – מזנקת גם מיקרוסופט (Microsoft) למירוץ על העובדים והמשרדים.

הענקית מרדמונד היא החברה האחרונה להיכנס למרדף אחרי אהדת העובדים לשירות הצ'אט הפנים-ארגוני.

אתמול (ד') הושקה תוכנת Teams (צוותים) באירוע שנערך בניו יורק. Teams מתיימרת לספק לעובדי משרדים חיבור של צ'אטים, הערות (notes) וכלי תכנון (planning) לכדי כלי עצמאי, כוללני למדי, שאמור לקדם ארגון מוצלח ופורה יותר, בזכות שיתוף פעולה נוח בין מכלול אנשים שעובדים יחד על פרויקט.

חוויה המעצימה את אומנות עבודת הצוותים

ואכן, ההשקה של Teams עסקה בעיקר בהבלטת נושא שיתוף הפעולה והחיבור הסינרגטי של יכולות התקשורת של חטיבת סקייפ (Skype) של מיקרוסופט עם תובנות הרגלי העבודה של יחידת Office של החברה. או במלים אחרות, Teams תתמוך בצ'אט, בפרסונליזציה ובשילוב של אלו עם Office 365. כמו כן, לשירות החדש יהיו אפליקציות נלוות ל-iOS, לאנדרואיד ול-Windows Phone.

"זוהי חוויה שבאמת מעצימה את האומנות של עבודת הצוותים והאופן שבו צוותים מובילים הצלחה", אמר מנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נאדלה, בהציגו את הצוותים באירוע.

תגובה בדמות מכתב ישיר (ומזהיר) למיקרוסופט

בתגובה על ההשקה פרסמה סלאק ביום ד' מודעת עמוד בניו יורק טיימס (New York Times) וכן פרסמה באינטרנט מכתב לא שגרתי וארוך במיוחד, הפונה ישירות למיקרוסופט, ובו נאמר בין השאר: "אנחנו באמת שמחים לקבל קצת תחרות", אך הוסיפה והבהירה למתחרה הענקית שלה כי "אתם לא עומדים ליצור משהו שאנשים באמת יאהבו על ידי יצירת רשימה גדולה של התכונות של סלאק ופשוט סימון וי לצד התיבות האלה. המהפכה שהובילה מיליוני אנשים לנהור אל סלאק הייתה, וממשיכה להיות, מונעת על ידי משהו הרבה יותר עמוק".

במודעתה ניסתה סלאק ככל הנראה לעשות שרירים, כמו גם להזכיר לעולם למה הפך השירות שלה לכל כך מוצלח, אולם העובדה שהחברה בכלל בחרה לצאת בפרסום יוצא הדופן הזה מצביעה על כך שהיא מתוחה ולחוצה לנוכח אתגר ההתמודדות מול מיקרוסופט.

הצלחתה של סלאק – אשר התגאתה באחרונה ביותר משלושה מיליון משתמשים מדי יום, שחלק נכבד מתוכם הם משתמשים משלמים – מוכיחה שקיים ביקוש עצום בעבור שירותים אלה, והיכן שיש ביקוש והצלחה יש גם מתחרים. זאת ככל הנראה הסיבה שבגללה מיקרוסופט אינה החברה היחידה שמתהדרת בשבועות האחרונים בניסיון מענה ליישום הצ'אט המשרדי סלאק . בחודש שעבר, באירוע בלונדון, חשפה פייסבוק (Facebook) את Workplace – יישום שיתוף פעולה וחדר צ'אט למקום העבודה שמשמש אף הוא לתקשורת פנים-ארגונית.

כלי אחד עם סינרגיה של יכולות

מכיוון שהמוצר החדש יתבסס על פלטפורמת סקייפ, מיקרוסופט העניקה לו את היכולות של סקייפ בדמות אופציה לשיחות וידיאו פרטיות או קבוצתיות, לתיאומי פגישות של צוותי המשרד השונים וכמובן גם אפשרות לשיתוף קבצי מדיה מגוונים ואפילו גיפים ואימוג'ים.

מיקרוסופט מקווה לבדל את Teams באמצעות התכונות שיעניקו לו הכלים של Office 365 שיחד עם יכולות הסקייפ ותשתית הבוטים של החברה – שתכלול את העוזר האישי T-bot מבוסס הבינה המלאכותית – אמורים להציע באמת תוכנת צ'אט פנים-ארגונית משודרגת.

תצוגה מקדימה של Teams זמינה כבר כעת ב-181 מדינות וב-18 שפות. מיקרוסופט מתכננת לשחרר את הגרסה המלאה מתישהו במהלך שלושת החודשים הראשונים של השנה הבאה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים