בזק שדרגה את מערך הטלפוניה והרשת במוקדי השירות שלה בפרויקט שהיקפו כ-6 מיליון שקלים

במסגרת הפרויקט יישמה בזק במערך השירות מתגי תקשורת EX של ג'וניפר, ומרכזות IP של אווייה, שמחליפות את מרכזיות השירות מתוצרת נורטל שפעלו עד כה ● מוקדי השירות של בזק כוללים כ-2,200 עמדות בעשרה אתרים הפזורים ברחבי הארץ, ומטפלים ביותר מ-150 אלף פניות ביום ● יובל קינן, סמנכ"ל ההנדסה של בזק: "המערך המשודרג מותאם לאספקת שירותים חדשים בעידן ה-NGN"

בזק סיימה בימים אלה פרויקט שדרוג של מערכת הטלפוניה והרשת של מוקדי השירות שלה. במסגרת הפרויקט, שהחל לפני חודשים אחדים, יישמה בזק במערך השירות מתגי תקשורת EX של ג'וניפר, ומרכזות IP של אווייה, שמחליפות את מרכזיות השירות מתוצרת נורטל שפעלו עד כה. מוקדי השירות של בזק כוללים כ-2,200 עמדות בעשרה אתרים הפזורים ברחבי הארץ, ומטפלים ביותר מ-150 אלף פניות ליום. זוהי אחת ממרכזיות ה-IP הגדולות בישראל, במונחים של כמות פניות בזמן נתון. היקף הפרויקט מסתכם ב-6 מיליון שקלים.

לצורך שדרוג מערך הטלפוניה במוקדי השירות של בזק, בוצעה פעילות לשדרוג תשתיות התקשורת ופריסת הרשת. זו כללה בניית רשת IP אחודה עבור סביבת היישומים והטלפוניה, קישור המרכזות לסביבת רשת ה-NGN החדשה של בזק, ביצוע אינטגרציה מול מערכות CTI ו-IVR של ג'נסיס וכן החלפה של מערכת ההקלטות, למערכת מבוססת IP של ורינט. הפתרון מבוסס על הקמת שני מרכזים טכנולוגיים מגובים, ועשרה אתרי מוקדים המרוחקים זה מזה.

"כך מתאפשר ניהול מרכזי בעל גמישות מירבית בהפעלה מהירה של מוקדים, כמענה להרחבות עתידיות ולשינויים בפריסת המוקדים", אמר לאנשים ומחשבים יובל קינן, סמנכ"ל ההנדסה של בזק. הוא הוסיף, כי תהליך העברת נציגי השירות והתמיכה למערך החדש בוצע בצורה שקופה וללא פגיעה בשירות.

"מערך מרכזיות ה-IP ורשת התקשורת החדשה במוקדי השירות של בזק מותאמים לאספקת שירותים חדשים בעידן ה-NGN", אמר קינן, "והם מספקים אופציות רבות ומגוונות לשירותים חדשים בעתיד. מוקדי השירות מסוגלים כעת לתמוך טוב יותר בנציגי השירות של בזק ולספק מענה מהיר ויעיל לאלפי פניות מלקוחות בו זמנית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים