ויקיליקס חושף: מה הילרי קלינטון חושבת באמת

מבקרי המועמדת הדמוקרטית לנשיאות קראו לה כבר מזמן לחשוף מה שאמרה בשיחות הפרטיות, ועכשיו עושים זאת חושפי השחיתויות ומפרסמים את מה שלטענתם הוא קטעים מיותר מ-2,000 מיילים השייכים ליו"ר הקמפיין שלה

נחשפת. הילרי קלינטון

אתר ויקיליקס (Wikileaks) פרסם בסוף השבוע אלפי הודעות דואר אלקטרוני של ג'ון פודסטה, יו"ר מטה קלינטון לבחירות לנשיאות ארצות הברית.

הפרסומים שנחשפו כוללים קטעים, לכאורה, מדברים שאמרה הילרי קלינטון, שהתקיימו בדלתיים סגורות אחרי שעזבה את משרתה כשרת החוץ של ארצות הברית ולפני שהחלה את המירוץ לנשיאות, ונועדו לאוזניהם של מנהלים בוול סטריט. על הרצאות הללו גרפה קלינטון 26 מיליוני דולרים.

בוויקיליקס טוענים שכתנאי להרצאותיה דרשה קלינטון מכל ארגון שבו נאמה להעמיד לרשותה עובד שיתמלל כל מילה שנאמרה על ידה, ושלאחר מכן זה יעביר אליה את כל העותקים של התמלולים, ללא הזכות לשמור עותק שלהם.

קלינטון מאמינה שבכירי וול סטריט צריכים לפקח על הבנקים

בקטעים, שסומנו כדוא"ל מה-25 בינואר, רמזה קלינטון, ככל הנראה, כי יודעי הדבר מתוך הוול סטריט צריכים להיות גורם מוסמך שפיקח על תעשיית הבנקאות. כמו כן כללו הקטעים הודאה שלה על הצורך בכסף מבכירי הבנקים בעבור גיוס כספים למטרות פוליטיות.

קבוצת ויקיליקס טוענת כי למעלה מ-2,000 המיילים שהתפרסמו בסוף נשבוע, הגיעו מחשבון הדוא"ל השייך לפודסטה. ויקיליקס הבטיחו להמשיך לפרסם הודעות דוא"ל ממאגר של יותר מ-50 אלף מיילים שהושגו בעת ההפרה של הוועדה הלאומית הדמוקרטית, ה-DNC (ר"ת Democratic National Convention), בחודש יולי השנה.

שחרורם של המיילים הגיע אחרי שממשלת ארצות הברית האשימה באופן רשמי פעילים רוסים בביצוע הפריצה אל מחשבי ה-DNC, כמו גם הצביעה על ארגונים אחרים ששילבו כוחות בכדי להשפיע על בחירות 2016.

מסמכים אפשר לזייף כחלק מקמפיין דיסאינפורמציה

"מוקדם יותר היום, הסירה ממשלת ארצות הברית כל ספק סביר כי הקרמלין הפעיל את ויקיליקס לצורך התערבות בבחירות שלנו ולטובת מועמדותו של דונלד טראמפ", אמר דובר הקמפיין של קלינטון, גלן קפלין.

"אנחנו לא הולכים לאשר את האותנטיות של המסמכים הגנובים שפורסמו על ידי ג'וליאן אסאנג' [מייסד ויקיליקס] אשר לא הסתיר את הרצון שלו לפגוע בהילרי קלינטון". קפלין הוסיף והבהיר את עמדת המפלגה שלו כשאמר כי "Guccifer 2.0 כבר הוכיח את האזהרות של גורמי ביטחון לאומיים בכירים כי מסמכים אפשר לזייף כחלק מקמפיין דיסאינפורמציה רוסי משוכלל".

שחרורם של הקטעים בראשית סוף השבוע לא הסעיר כמצופה את התקשורת בארצות הברית, מכיוון שזו הייתה עסוקה בנזק העצום שנגרם דווקא לקמפיין טראמפ, לאחר שהוושינגטון פוסט (Washington Post) פרסם קטע אודיו משנת 2005, שטרם נחשף, ובו נשמע איל העסקים הניו יורקי, שמתמודד כעת על התפקיד הנישא ביותר בעולם המערבי, מעיר הערות זימה בנוגע לנשים.

שוק חופשי וגבולות פתוחים או שמרנות כלכלית?

ובכל זאת, על פי הקטעים שפורסמו בוויקיליקס כעת, ניתן להבין טוב יותר מדוע סירבה קלינטון במהלך הפריימריז במפלגה הדמוקרטית לחשוף מה שאמרה באותן הרצאות בוול סטריט, ומדוע לא שעתה להפצרותיו של יריבה, ברני סנדרס, לפרסם בעצמה את הדברים.

לפי ההדלפות, למרות שלאורך הקמפיין שלה הציגה קלינטון עמדה כלכלית עיקשת, מפוקחת וקונסרבטיבית, בפני הצמרת הכלכלית של וול סטריט תיארה המתמודדת תמונה שונה לגמרי של שוק חופשי וגבולות פתוחים. למשל התייחסה קלינטון בנאומיה לצורך בחשיבה על השפעת פתיחת דלתות של ארצות הברית אל אמריקה הלטינית על הכלכלה.

קטע נוסף, שנאמר במהלך נאום לגולדמן זאקס (Goldman Sachs) בשנת 2013, רומז כי קלינטון עובדת עם מנהלים מוול סטריט בכדי לעצב רגולציה ממשלתית, ואילו בהרצאה נוספת תומלל כי קלינטון אמרה לבכירי וול סטריט כי "לרוץ לתפקיד נשיאת ארצות הברית עולה הרבה כסף ולכן המועמדים צריכים לצאת לשטח ולגייס ממון. ניו יורק היא המרכז הכלכלי שלי. יש פה הרבה אנשים שמוזמנים לשאול אותי שאלות קשות בטרם יעבירו לי כסף. את אותם אנשים בוול סטריט צריך גם לגייס בכדי לסייע לתעשייה האמריקנית. הם מהווים חלק בלתי נפרד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים