עוד אקזיט? יבמ וסיסקו מתמודדות על אימפרבה הישראלית

חברת הגנת הסייבר מתל אביב מעוררת עניין רב: על פי דיווחים, גם אקמאי ופורספוינט הביעו עניין ברכישתה

אנתוני בטנקורט, מנכ"ל אימפרבה

כפי שדווח באנשים ומחשבים ביולי השנה סיסקו (Cisco) ויבמ (IBM) הן המתמודדות העיקריות על רכישת חברת הגנת הסייבר הישראלית אימפרבה (Imperva). סכום העסקה לא דווח, אולם גורמים בשוק העריכו אותו בפני אנשים ומחשבים במאות רבות של מיליוני דולרים.

דיווחים נוספים ציינו כי שתי מתמודדות נוספות הביעו גם הן עניין ברכישת החברה – אקמאי (Akamai) ופורספוינט (Forcepoint). מחסור המכירות של הנרכשת הפוטנציאלית עמד בשנת 2015 על 234 מיליון דולרים, ולה יותר מ-4,800 לקוחות ארגוניים, וכן יותר מ-500 שותפים ב-100 מדינות בעולם. על שותפיה נמנים, בין השאר, פורספוינט ו-FireEye.

ביולי דווח כי חברת אבטחת הסייבר מחפשת בנק השקעות, "כדי לסייע לה לבחון אפשרויות אסטרטגיות, בעקבות לחץ מצד קרן ההשקעות אליוט (Elliott Management), המחזיקה במניותיה".

במאי השנה אליוט דיווחה כי היא אוחזת בכמעט מעשירית (9.8%) ממניות חברת אבטחה הסייבר, וכי לדעתה, אימפרבה מוערכת בהערכת חסר. במסמכים שהגישה אליוט היא ציינה "הזדמנויות אסטרטגיות ותפעוליות לאימפרבה, לרבות היותה יעד להשתלטות (רכישה) – מה שיניב ערך לבעלי המניות". מי שמוביל את העסקה הוא בנק ההשקעות Qatalyst Partners. מאוחר יותר השנה גדל נתח הבעלות של אליוט באימפרבה ועמד על 10.9%.

לא לבדה בשוק

אימפרבה נוסדה ב-2002 על ידי שלמה קרמר, עמיחי שולמן ומיקי בודאי. שולמן משמש כ-CTO של החברה מיום הקמתה. אימפרבה עוסקת בפיתוח תוכנה לאבטחת מידע. מספר עובדי החברה עומד על יותר מ-1,200, מהם פחות מ-400 בישראל, רובם ככולם במרכז המו"פ של החברה בתל אביב.

אנתוני טנקורט מונה למנכ"ל אימפרבה באוגוסט 2014 והחליף בתפקידו את קרמר, ממייסדי החברה וממייסדיה של צ'ק פוינט (Check Point). קרמר משמש כיום כיו"ר אימפרבה, וטנקורט מנהל אותה מארצות הברית. בעבר הוא שימש מנכ"ל של כמה חברות ומאחוריו כמה אקזיטים, אם כי לא בעולם אבטחת המידע. בודאי היה ממקימי טראסטיר (Trusteer), שנרכשה על ידי יבמ באוגוסט 2013 תמורת מאות מיליוני דולרים.

יש לאימפרבה כמה מתחרות, שהגדולה שבהם היא יבמ, שרכשה לפני יותר מעשור את גארדיום הישראלית. מתחרות נוספות הן F5, ואקמאי. עיסוקה הוא בהגנה על סביבת אפליקציות ה-Web הארגוניות. בין תחומי הפעילות של אימפרבה – הגנה על מתקפות מניעת שירות מבוזרות (DDoS).

ב-2014 אימפרבה רכשה כמה חברות: את אינקפסולה (Incapsula) הישראלית, המספקת הגנה מפני מתקפות מניעת שירות בעזרת פיירוול לאפליקציות Web בתצורת ענן; את סקייפנס (Skyfence), המספקת אף היא הגנה על אפליקציות בענן; ואת Tomium Software האמריקנית, שמציעה טכנולוגיות להגה על המיינפריים. כל הרכישות הללו אפשרו לאימפרבה להרחיב את היצע פתרונות הסייבר שלה סביב הענן.

בשנה שעברה שווי השוק שלה עמד על שני מיליארד דולר. השנה שווי השוק של החברה עמד על 1.44 מיליארד דולר. אנליסטים ציינו כי אימפרבה נאבקת זה זמן עם האטה בצמיחה בעסקי הפיירוול שלה ליישומי Web, לצד בעיות עם פעילות המכירות שלה באירופה.

עוד חוליה בשרשרת הרכישות

הרכישה תהיה עוד חוליה בשרשרת של רכישות ומיזוגים בענף, כאשר הבולטת שבהן הייתה רכישתה של סימנטק (Symantec) את בלו קואט (Blue Coat) תמורת 4.65 מיליארד דולר במזומן.

סיסקו מחפשת כל הזמן חברות לרכוש, על מנת לענות לצורכיה המשתנים של אבטחת הרשת. כך, ביוני השנה סיסקו רכשה את CloudLock הישראלית תמורת 293 מיליון דולר. הרכישה משתלבת באסטרטגיה של סיסקו להרחיב את פעילותה בענן.

במרץ השנה יבמ רכשה את רזיליאנט (Resilient Systems), חברת הגנה בסייבר. סכום הרכישה לא נמסר לפרסום אולם גורמים בשוק העריכו אותו בכ-100 מיליון דולר. בנרכשת מועסק גורו ההצפנה העולמי, ברוס שנייר. מחזור המכירות של הענק הכחול בשנה החולפת לתחום אבטחת הסייבר עמד על שני מיליארד דולר.

קרן ההשקעות אליוט, שבראשה עומד המיליארדר היהודי פול סינגר – ידועה באגרסיביות שלה כלפי חברות שאת מניותיהן היא רוכשת. לפני כמה חודשים הלחץ שלה הביא לרכישתה של קליק (Qlik) על ידי קרן ההשקעות Thoma Bravo – תמורת שלושה מיליארד דולר.

אליוט מתמחה ברכישת אחזקות בחברות טכנולוגיה וארגונים בתחומים אחרים, ומאלצת אותם "לחפש אפשרויות אסטרטגיות", משמע להתייעל – או להימכר. בטרם נרכשה על ידי דל (Dell), חוו EMC וג'ו טוצ'י, המנכ"ל שלה אז – לחצים מצד אנשי אליוט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים