פריצת ענק: האקרים חדרו לחשבונות של חצי מיליארד משתמשי יאהו

הפריצה הגדולה בהיסטוריה אירעה לפני שנתיים, אך החברה דיווחה עליה רק אמש (ה') ● יאהו טענה כי הפורצים הם "שלוחיה של מדינה" ● ב-FBI אמרו כי הם חוקרים את הנושא

בכמה יפוצו הלקוחות על הפריצה שהיא אולי הגדולה בהיסטוריה? אילוסטרציה: BigStock

חצי מיליארד חשבונות של משתמשי יאהו (Yahoo) נפרצו לפני כשנתיים על ידי האקרים, במה שנראה כפריצה הגדולה ביותר בהיסטוריה – כך הודיעה החברה. בהודעה נכתב כי החברה מאמינה שהפורצים הם "שלוחים של מדינה", אולם לא נמסר באיזו מדינה מדובר.

על פי ההודעה, המידע שנפרץ כלל, ככל הנראה, שמות, כתובות אי-מייל, מספרי טלפון, תאריכי לידה ובמקרים מסוימים שאלות ותשובות שנועדו לצורך אבטחה – בין אם בצורה מוצפנת או לא.

הפריצה אירעה ב-2014 והשפיעה על כמחצית ממשתמשי החברה, שלפיה מגיע למיליארד איש. לדברי יאהו, היא נקטה באמצעי האבטחה הדרושים ואף ביקשה מהמשתמשים לשנות את שמות המשתמש והסיסמאות שלהם. עוד מסרה החברה כי היא משתפת פעולה בנושא עם גורמי אכיפת החוק.

מה-FBI נמסר כי הוא מודע לפריצה וחוקר אותה. עם זאת, הוא לא מסר כל מידע האם אמנם הפורצים נשלחו על ידי מדינה מסוימת ואם כן, באיזו מדינה מדובר.

בהודעת הבולשת נכתב כי "אנחנו לוקחים פריצות מעין אלה ברצינות רבה, ונברר איך היא קרתה ומי אחראי לה. נמשיך לחקור ולהעמיד לדין אץ אלה שמאיימים על המרחב הקיברנטי".

יצוין כי שמועות בדבר הפריצה פורסמו עוד בחודש שעבר, כאשר נטען שהאקר רוסי בשם Peace מוכר מידע של כ-200 מיליון משתמשי יאהו לכל דורש, אולם כעת נראה כי המקרה חמור הרבה יותר. עוד פורסם מוקדם יותר השנה כי Peace מנסה למכור מידע של מאוחת מיליוני משתמשי מייספייס (MySpace) ולינקדאין (LinkedIn).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים