בזכות ההיי-טק: יצוא השירותים מישראל גדל בכ-10%

יצוא שירותי ההיי-טק זינק במחצית הראשונה של 2016 ב-25% לקרוב לתשעה מיליארד דולר – כמחצית מכלל היצוא, שעמד על 18.5 מיליארד ● בלי ההיי-טק, הנתון היה יורד ב-1% ● האקזיטים רשמו צמיחה של כ-200%

הייצוא של ההיי-טק הישראלי מרקיע שחקים. אילוסטרציה: BigStock

יצוא השירותים עלה במחצית הראשונה של השנה בכ-10% ועמד על כ-18.5 מיליארד דולר – כך עולה מניתוח של היחידה הכלכלית של מכון היצוא. בענף ההיי-טק עמד היצוא על 8.8 מיליארד דולר – זינוק של 25% וקרוב למחצית מהיצוא הכללי, שללא ההיי-טק היה יורד ב-1%.

יצוין כי יצוא שירותי ההיי-טק לא כולל אקזיטים, כי אם שירותי פיתוח תוכנה (כולל מרכזי מו"פ תוכנה שפועלים בישראל), שירותי IT ומו"פ. היצוא של ענפי התוכנה וה-IT גדל במהלך המחצית הראשונה של השנה בשיעור של כ-18% והסתכם בכ-6.2 מיליארד דולר, וזה של שירותי המו"פ זינק בכ-45% לכ-2.5 מיליארד.

יצוא השירותים כולל אקזיטים גדל בכ-13%, בזכות זינוק של כ-200% בסעיף זה, שהסתכם בכמיליארד דולר.

מה עם הסעיפים האחרים?

מהניתוח עולה כי יצוא שירותי התיירות ממשיך לסבול מביקושים חלשים ומירידת ערכם של היורו והרובל מול השקל – מה שפגע משמעותית בתיירות הנכנסת מרוסיה ומהאיחוד האירופי. סך יצוא שירותי התיירות הסתכם בתקופה המדווחת בכ-2.6 מיליארד דולר, המהווים ירידה של כ-3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

יצוא שירותי התחבורה הושפע גם השנה לשלילה מהחולשה הכללית בהיקף הסחר העולמי, וירד בכ-14% לכ-1.75 מיליארד דולר. בשני השווקים הללו מדובר בהמשך של מגמות שהחלו בשנה שעברה.

לדברי שאולי כצנלסון, סמנכ"ל כלכלה ושירותים מקצועיים במכון היצוא, "השירותים בכלל וההיי-טק בפרט הפכו בשנים האחרונות להיות מנוע הצמיחה של היצוא הישראלי. לאור הקיפאון המתמשך ביצוא הסחורות, השירותים הם הגורם העיקרי התומך בהמשך הגידול של היצוא הישראלי ומונע ירידה כללית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים