"הענן לא יהרוג את הדטה סנטרים"

מרכזי המחשוב בתוך הארגונים הם שוק הולך ודועך, ויותר ויותר מהם מוציאים את המחשוב לענן, אבל "מאחורי כל ענן יש דטה סנטר", אמר ליאור רוזנטל, סמנכ"ל הפיתוח העסקי של MedOne

ליאור רוזנטל, סמנכ"ל הפיתוח העסקי של MedOne. צילום: קובי קנטור

Video killed the radio star היה הקליפ הראשון ששודר ב-MTV, עם עלייתה של הרשת לאוויר ב-1981. אלא שהווידיאו לא הרג את הרדיו, כי אם מת בעצמו. האם הענן יהרוג את הדטה סנטר? – זו השאלה שעמדה במרכז דבריו של ליאור רוזנטל, סמנכ"ל הפיתוח העסקי של MedOne, במפגש פורום DCFI מבית אנשים ומחשבים, שהתקיים אתמול (ב') ב-yes Planet בראשון לציון. "אנחנו, ב-MedOne, מתמודדים עם השאלה הזאת כל הזמן", אמר.

"לפני 17 שנים לא היה קיים סיכון ל-IT בארגון. אלא שלאט לאט גדלו הסיכונים למחשוב 'בתוך הבית' וארגונים התחילו להבין זאת ולהוציא חלקים ממנו החוצה, כדי לפזר סיכונים. בהתחלה זה היה גיבוי אבל אז גילו SLA גבוה יותר בחוץ, ולכן החזירו לארגון פנימה את הגיבוי לארגון והוציאו את הייצור. בהמשך, ארגונים רבים הבינו שהם לא מתפרנסים מ-IT בארגון אלא מהליבה העסקית, אז הם הוציאו הכול", הוסיף רוזנטל.

הוא ציין, עם זאת, שיש עדיין ארגונים שלא מוציאים את כל המחשוב שלהם מהארגון לענן – בין אם הם לא יכולים, מטעמים רגולטוריים, ובין אם מתוך הרגל או גישה מסורתית. זאת, לדבריו, אחת הסיבות שתחום הדטה סנטר עדיין חי וקיים. אבל האם הוא יחיה גם בהמשך? "ניתחנו את מה שקורה בעולם וראינו ששוק הדטה סנטרים עדיין צומח, על אף שהענן צומח יותר אקספוננצינלית. בעולם הבינו שאפשר גם וגם – מחשוב גם דטה סנטרים וגם בענן", אמר.

יותר מזה, לדבריו, "הדרישה ההולכת וגוברת לענן מגבירה את הדרישה לדטה סנטרים, כי מסתבר שמאחורי הענן יושב דטה סנטר. שוק מרכזי המחשוב המותקנים בתוך הארגונים הולך ודועך, אבל מרכזי מחשוב אצל ספקים חיצוניים זה שוק שהולך ועולה, כי ארגונים לא רוצים להתעסק בברזלים. כיום, 54% מתשתית ה-IT של לקוחות האנטרפרייז בעולם היא לא בתוך הארגון".

MedOne על קצה המזלג

רוזנטל הסביר על MedOne, אותה כינה "חברת הדטה סנטרים הכי ותיקה בארץ". החברה פועלת כבר 17 שנים וידועה בין היתר מאחר שפרסה את מד נאוטילוס – כבל התקשורת שהביא את הפס הרחב לישראל. לדברי רוזנטל, "הכבל הזה משמש עד היום ל-95% מתעבורת הקול, הנתונים ואינטרנט של המדינה. הוא משמש גם כגיבוי לספקי התקשורת בישראל".

כדי לאפשר את כל זאת בנתה MedOne שלוש תחנות נחיתה, כולן מתחת לאדמה. השטח הזה, שגודלו יותר מ-16 אלף מ"ר, משמש גם כמתקני דטה סנטר לארגונים רבים וגדולים במדינה. "MedOne", ציין רוזנטל, "מאפשרת קישוריות מקומית לכל ספקיות התמסורת והתקשורת בישראל וה-SLA שלה הוא ארבע תשיעיות, שמאפשר לשירותי הענן שלה להיות לא זמינים עד 52 דקות בשנה. בענן הציבורי, ה-SLA שלה הוא חמש תשיעיות. אנחנו ספק הענן הציבורי היחיד בעולם שמאפשר חמש תשיעיות. מדובר באי זמינות של עד חמש דקות בשנה, או שנייה ביום".

הוא אמר כי המתקנים של MedOne הם חלק מרשת בינלאומית, עם יותר מ-30 אתרים במקומות שונים בעולם – החל מארצות הברית ועד לברזיל, אוסטרליה ודרום אפריקה. החברה מאפשרת ללקוחותיה להעביר משאבים מאתר לאתר בלחיצת כפתור.

מה הצעד הבא? לדברי רוזנטל, מושג הבאזזז שכולם ידברו עליו בקרוב בעולם ה-IT בכלל והענן בפרט הוא Cloud Broker – ספק ענן מרכזי שיוצר את כל הממשקים עם ספקי הענן האחרים, מכניס את כל התשתיות הקיימות לפלטפורמה אחת ודואג שהכול יהיה שקוף למשתמש. "Cloud Broker טוב נותן פתרון מלא, מקצה לקצה, שמאפשר ללקוח לנהל את הכול. זו המהפכה האמיתית שמי שיידע לנצל אותה יביא לפה בשורה אמיתית". לדבריו, MedOne כבר בונה פתרון בשטח זה.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים