שקד: פייסבוק הסירה 95% מהתכנים שישראל ביקשה

"מדובר בנתון מרשים, אבל כמות ההסתה ברשת רבה יותר, ועלינו להמשיך ולהגביר את המאמץ", אמרה שרת המשפטים ● גם יוטיוב משתפת פעולה – הסירה 80% מהבקשות

שרת המשפטים, איילת שקד. צילום ארכיון: חן גלילי

פייסבוק (Facebook) ויוטיוב (YouTube) נענות לבקשות של ממשלת ישראל להסרת תכנים יותר ממה שנהוג לחשוב: שרת המשפטים, איילת שקד, חשפה אתמול (ב') כי הרשת החברתית הסירה 95% מהתכנים שישראל ביקשה ממנה להסיר בטענה להסתה. כשזה נוגע לאתר הווידיאו הפופולרי, הנתון עומד על 80%.

בדברים שנשאה במסגרת הכנס ה-16 ללוחמה בטרור, שהתקיים במלון השרון בהרצליה, פירטה שקד על שיתוף הפעולה בין ישראל לשני האתרים הגדולים. היא ציינה כי בארבעת החודשים האחרונים, בין מאי לאוגוסט, הגישה ישראל 158 בקשות להסרת תכנים לפייסבוק ו-13 בקשות ליוטיוב. רובן המכריע, כאמור, נענו.

על אף הנתונים הללו, אמרה שרת המשפטים כי הדרך עוד ארוכה למלחמה בהסתה ברשת. "זה נתון מרשים. עם זאת, אנחנו מבינים שכמות ההסתה ברשת רבה יותר, ועלינו להמשיך ולהגביר את המאמץ – וכך נעשה. העמודים שהוסרו לבקשתנו זכו כל הזמן לתפוצה רחבה ובכל רגע שהם באוויר הם זוכים לשיתופים, תגובות ולייקים נוספים. כך שעמוד מסית כזה הוא למעשה 'מנוע צמיחה' תמידי לטרור אם לא גודעים אותו. מחיקת דפים עם המזוהים עם ארגוני טרור הביאה מבחינתנו לתוצאות משביעות רצון".

שקד הסבירה שהפעולות שלה במלחמה בטרור נמצאות בכמה חזיתות: האחת, הקמת מחלקת סייבר בפרקליטות המדינה, שבין תפקידיה הוא עבודה עם הרשתות החברתיות ואתרי האינטרנט, במטרה להסיר תכנים פוגעניים ומסיתים. החזית השנייה היא "חוק פייסבוק", שנועד לחייב, באמצעות צו, הסרת טכני טרור ותכנים אסורים נוספים "המסכנים באופן ממשי את המדינה ואזרחיה", לדבריה. חזית נוספת היא באמצעות ענישה של המסיתים עצמם. הפרקליטות הצבאית הגישה 120 כתבי אישום נגד פלסטינים על הסתה ופרקליטות המדינה הגישה יותר מ-50 כתבי אישום נגד מסיתים ברשת.

"הפעולות האלה מרתיעות", אמרה שרת המשפטים. "אם מסירים תכנים מסיתים ומגישים כתבי אישום כנגד מסיתים ברשת, אנשים מבינים את המשמעות הפלילית של העלאת תכנים מסיתים לרשת ואת העונשים שהם עלולים לקבל. הם כבר לא יושבים רגועים בבית ויוצרים שיח של שנאה, הסתה וגזענות. הם כבר לא יכולים להתחבא מאחורי המקלדת, להסתתר מאחורי חברות האינטרנט או להיתמם. מדינת ישראל מנהלת את הלחימה הדיגיטלית בטרור היחידים מכל הכיוונים האפשריים – גם שיתוף פעולה עם החברות המובילות ואתרי האינטרנט, גם צו בית משפט במקרה של חוסר שיתוף פעולה וגם ענישת המסיתים עצמם".

זאת ועוד, שקד והשר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, נפגשו אתמול עם בכירים בפייסבוק העולמית. בפגישה נכחו, בין היתר, סגן נשיא פייסבוק לענייני מדיניות, ג'ואל קפלן, ומנהלת המדיניות של החברה, מוניקה ביקרט. שני השרים סיכמו עם בכירי הרשת החברתית על הקמת צוותים משותפים שינסו לגבש הבנות למאבק בהסתה ברשת.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים