"הערך הגדול לארגון בהוצאת המחשוב – ההתמקדות בעסקי הליבה"

"ארגונים שיוציאו את ה-IT החוצה ינתקו את התלות של הארגונים בעצמם ויקבלו ביצוע הרבה יותר מהיר; כמו כן, הם יוכלו להתמקד בדברים שמביאים להם ערך", אמר אייל צפריר, סמנכ"ל פתרונות לעסקים בבזק בינלאומי

אייל צפריר, סמנכ"ל פתרונות לעסקים בבזק בינלאומי

"הערך גדול ביותר לארגונים בהוצאת התשתיות החוצה הוא ניתוק תלות מהארגון וביצוע הרבה יותר מהיר של הדברים, בקצבים הרבה יותר מהירים. בנוסף, אנשי הטכנולוגיה בארגונים לא צריכים להיות מוטרדים מהטיפול בתשתיות והארגון יכול להתמקד בעסקי הליבה שלו", אמר אייל צפריר, סמנכ"ל פתרונות לעסקים בבזק בינלאומי.

צפריר דיבר במפגש של פורום הדטה סנטרים והתשתיות DCFI מבית אנשים ומחשבים, שנערך הבוקר (ב') ב-yes Planet בראשון לציון. הנחה את המפגש מני רוזנר, מנכ"ל מ.ש.ר הנדסה ופיתוח.

בדבריו אמר צפריר כי השינוי קורה הן בארגונים חדשניים, שמבוססים על ענן מלכתחילה, והן בארגונים מסורתיים, אם כי שם זה לוקח יותר זמן, בגלל הצורך להתרגל לכך שה-IT יוצא משליטת המנמ"ר. הוא ציין שהענן הוא אמנם לא זול, ועלול לעלות במקרים מסוימים יותר מאשר השארת ה-IT בארגון, "אבל הוא גורם לארגונים להיות מאוד אג'יליים וגמישים מחשבתית, ולוקח אותם קדימה".

"כדאי לעשות את השינוי ולעבור לענן כדי להיות יותר מקצועיים, ועל מנת שתפקיד המנמ"ר יהיה לא לייצר תשתיות אלא לייצר אפליקציות לארגון ולהוביל אותו לאן שהוא רוצה להגיע", אמר צפריר.

בהמשך הוא דיבר על החברה שבה הוא עובד – בזק בינלאומי. "יש לנו תשתיות לארגונים בעולמות הענן, הסייבר, ה-ISP והדטה סנטר", אמר. "השקענו כסף רב ובנינו את הכבל התת ימי. אנחנו מחזיקים ארבעה דטה סנטרים בארץ ובונים כיום את החמישי בפתח תקווה. הקמנו דטה סנטר מתחת לאדמה ביפו. סך שטח המתקנים שלנו הוא יותר מ-4,000 מ"ר, עם למעלה מ-1,300 ארונות. מספר הלקוחות שלנו הוא יותר מ-8,000 והם מנוהלים באופן מלא", אמר.

צפריר ציין ש-"אנחנו ספק ה-DR (התאוששות מאסון – י"ה) הממשלתי, לאחר שזכינו במכרז ל-10 שנים. הכשרנו את המתקן שלנו לרמה הגבוהה ביותר בישראל והוא חלק ממערך מל"ח (ר"ת משק לשעת חירום). מכאן שיש לו תעדוף ברמה האסטרטגית". הוא הוסיף ש-"תשתיות המחשוב של כל משרדי הממשלה נמצאות בבזק בינלאומי".

לדבריו, החברה נמצאת בשני עולמות בולטים בתחום הענן – זה של Rackspace, עימה היא חתמה באחרונה על שיתוף פעולה ואף מתמודדת למכרז של צה"ל, ומיקרוסופט (Microsoft). על Rackspace אמר צפריר כי היא מארחת 60% מהארגונים הנמצאים ברשימת Fortune 100, בתשעה דטה סנטרים. המחזור שלה עומד על 1.8 מיליארד דולר והיא פעילה ב-120 מדינות, עם יותר מ-300 אלף לקוחות.

עוד הוא ציין שבזק בינלאומי אף מספקת שירותים לעולמות כגון SaaS (תוכנה כשירות), IaaS (תשתית כשירות) ו-DRaaS (התאוששות מאסון כשירות).

מני רוזנר, מנכ"ל מ.ש.ר הנדסה ופיתוח

מני רוזנר, מנכ"ל מ.ש.ר הנדסה ופיתוח

בהמשך מנה צפריר כמה פרויקטים שביצעה בזק בינלאומי באחרונה, בהם הקמה וניהול של כלל מערך המחשוב של שידורי קשת בערוץ 2 והקמת מערך המחשוב הווירטואלי של עיריית נתניה.

"לא מעניין את המשתמש מה קורה מאחורי הקלעים"

רוזנר דיבר על המהפך שעבר על המחשוב בשנים האחרונות: המעבר מהמיינפריים לקליינט סרבר, לאחר מכן למחשוב מרובה שרתים וכיום לענן. "יש ענן ציבורי, פרטי והכלאות ביניהם, למשל ענן היברידי; יש PaaS (פלטפורמה כשירות), IaaS ו-SaaS. זה לא מעניין את המשתמש הסופי. הוא רוצה שהאפליקציה שהוא משתמש בה תהיה מאובטחת ולא מעניין אותו מה קורה מאחורי הקלעים".

הוא ציין כי "כיום מתחברים לתשתיות ולמערכות המחשוב כל מיני מכשירים – טאבלטים, טלפונים חכמים ואפילו מקררים. הלקוח רוצה לקבל את המידע בכל מקום ומכל סוג של ציוד, ושהוא יהיה זמין ומאובטח".

"מדברים על איחוד של מתקני מחשב, אבל כמות מתקני המחשב הולכת וגדלה. זה דורש קצבי תקשורת גבוהים. כמו כן, קיימות הדרישות להוריד עלויות ולצרוך פחות אנרגיה, וארגונים נאלצים להתמודד עם כל זה", אמר רוזנר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. משה המאירי

    דוקא המצגת של מד1 הייתה משמעותית יותר מבחינת ארגונים שרוצים להיכנס לענן ציבורי אמין ובעיקר זמין כעת.

אירועים קרובים