מחקר: סייבר – אחת הסיבות למעבר לרשתות מבוססות מיתוג מנות

המחקר התבצע בקרב חברות החשמל המובילות בארצות הברית, ובחן את המגמות וסדרי העדיפויות הטכנולוגיים שלהן

הכל בגלל הסייבר. צילום: BigStock

המניעים המרכזיים כיום להשקעה של חברות החשמל בשדרוג רשתות התקשורת שלהן, הם אבטחת סייבר, בלאי ציוד הפועל בטכנולוגיית ה-TDM המסורתית, ותאימות לרגולציה קר שנערך בחסות רד (RAD).

המחקר התבצע בקרב חברות החשמל המובילות בארצות הברית, ובחן את המגמות וסדרי העדיפויות הטכנולוגיים שלהן. הוא בוצע על ידי חברת המחקר Newton Evans בעבור רד, ספקית פתרונות Service Assured Networking לרשתות תקשורת של תשתיות קריטיות.

שני שליש (67%) מהחברות שהשתתפו במחקר ציינו את תחום אבטחת הסייבר והתאימות לרגולציית NERC-CIP כמניעים לשדרוג. 81% מהן הצביעו על בלאי ציוד TDM, שאינו נתמך עוד על ידי היצרנים – כמניע המרכזי לכך. שליש מהן (33%) העריכו כי בעתיד, המניע העיקרי לשדרוג יהיה התראות של חברות הטלקום על הפסקת שירותי leased line מיושנים.

פי שלושה מכל טכנולוגיה אחרת

מהמחקר עלה כי אף שטכנולוגיית ה-TDM המסורתית נשארה הטכנולוגיה הבסיסית, המחברת תחנות קצה לרשת התפעולית של חברת החשמל, הרי ש-32% מהן מתכננות כבר בשנים הקרובות לעבור לרשתות תקשורת מבוססות מיתוג מנות (PSN). בחברות החשמל שכבר משתמשות ב-PSN, היקף השימוש ב-Carrier Ethernet הוא פי שלושה מכל טכנולוגיה אחרת.

"המחקר מדגים בבירור כי התיישנות הציוד המסורתי, והמעבר לתקשורת PSN – הם הכוחות המרכזיים המשפיעים על השוק שלנו", אמר אוליק ברוידה, סמנכ״ל השיווק והפיתוח העסקי ב-רד. "בזמן שמרבית תחנות הקצה מקושרות כיום ב-TDM, בשנים הקרובות אנו צופים צמיחה בשימוש בתקשורת מבוססת PSN, כזו הפועלת בקצבים של עד 10 ג'יגה ביט״.

לדברי ברוידה, המחקר מדגים את החשיבות הרבה שחברות החשמל מייחסות להמרת פרוטוקולי ה-SCADA ולהגנת הפיירוולים בעולם ה-SCADA. "אבטחת סייבר ותאימות לרגולציה הם המניעים העיקריים להשקעות בתקשורת עם תחנות הקצה", ציין, "ואלה האתגרים המרכזיים שיש להתגבר עליהם בעת שדרוג הרשתות. רד פועלת בעולם פתרונות תקשורת מאובטחים לתשתיות קריטיות של חברות חשמל ומגזרים נוספים בתעשיות האנרגיה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים