מסתמן: פרויקט OpenOffice ייסגר

ערכת היישומים שביקשה להתחרות ב-Office של מיקרוסופט סובלת ממחסור חמור בכוח אדם, עד כדי כך שאין בה מספיק אנשים כדי לתקן פגיעויות שידוע שקיימות ● עם אתר לא מעודכן וכישלון בהשגת המטרה, נראה ש-OpenOffice בדרך לקבר הווירטואלי

שלום ולא להתראות? OpenOffice

פרויקט OpenOffice, שיצא לדרך ב-2011 וניסה להפוך לחלופה לערכת היישומים המשרדיים Office של מיקרוסופט (Microsoft), נמצא בגסיסה. הערכות רבות מדברות על כך שכבר בתקופה הקרובה יוחלט לסגור את הפרויקט. הסיבה העיקרית היא מחסור בכוח אדם: מספר המתנדבים שתורמים מזמנם כדי לפתח את הערכה הולך ומתמעט בהתמדה.

ממכתב ששלח דניאל המילטון, מי שמשמש כסגן נשיא בפרויקט ורכז המתנדבים, אפילו בליבה עצמה מספר האנשים התמעט עד כדי שישה אנשים בלבד, כך שאין כיום מספיק כוח אדם כדי לתקן פגיעויות שידוע שיש בערכה.

יש לציין שחלק מהמתנדבים עזבו כדי לפתח את LibreOffice, שהתפצלה מ-OpenOffice ונחשבת למעט מתקדמת יותר. היתרון המשמעתי של הפרויקט הזה הוא הרישוי: דווקא הפרויקט החדש יותר יכול לשלב קוד מ-OpenOffice, כשההפך לא אפשרי.

גם האתר של ערכת היישומים הוותיקה לא מעודכן. ההודעה האחרונה שפורסמה בו מתייחסת להשקת גרסה 4.1.2, וזה קרה באוקטובר 2015 – לפני כמעט שנה.

כך או כך, לא OpenOffice ולא LibreOffice הצליחו להשפיע באופן מהותי על מעמדה של ערכת היישומים של מיקרוסופט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים