הערכות: קפיצה רבעונית במכירות הטאבלטים – אבל התמונה הכוללת עגומה

מכירות מחשבי הלוח צפויות לעלות ברבעון השלישי של השנה, אבל הדבר לא מסמל התאוששות של השוק המקרטע - כך על פי DigiTimes Research

העלייה במכירות הטאבלטים - מתעתעת. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

ברבעון השלישי של השנה צפויה עלייה יפה במכירות הטאבלטים לעומת הרבעון השני של 2016, אולם עדיין, מדובר בהמשך של שקיעת השוק – כך עולה מדיווח של DigiTimes Research, זרוע חקר השוק של האתר הסיני המוביל.

לפי הדו"ח שיספקה החברה, במהלך הרבעון יימכרו בסך הכול 47 מיליון טאבלטים – עלייה של 16.3% במכירות הטאלבטים בהשוואה לרבעון השני, אך במונחים של שנה לשנה מדובר בירידה של 10%.

הסיבה לגידול, לפי החברה, היא שחברות קמעונאיות באירופה ובצפון אמריקה בונות מלאי לקראת מכירות החגים. בנוסף, בכמה שווקים מתפתחים הכלכלה השתפרה באופן יחסי, מה שהוביל גם לעלייה בהזמנות של מחשבי לוח באותן מדינות.

אלא שכאמור, ההערכות הן שלא מדובר בתחילת התאוששות של השוק, כי אם בהמשך שקיעתו. אחד הנתונים המובהקים שמראים על בעיות בשוק הוא שהחברות הגדולות לא השיקו בחודשים האחרונים טאבלטים חדשים ולא מתכוונות, ככל הנראה, לעשות זאת בחודשים שנותרו עד לסיום השנה.

מבחינת החברות, אפל (Apple) ממשיכה לשמור, באופן יחסי, על רמת מכירות הטאבלטים שלה לעומת השנה שעברה, עם 9.5 מיליון יחידות. לפי הדו"ח, אחת החברות שנמצאות בבעיה מסוימת בשוק היא סמסונג (Samsung). זאת, עקב גידול של 18.5% במשלוחים של "טאבלטים לבנים", בעיקר של חברות סיניות. על פי ההערכות, הדבר ישפיע על המכירות של החברה הדרום קוריאנית בעיקר בתחום הטאבלטים המיועדים לשוק הביניים ולשוק הכניסה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים