גוגל תטמיע את מסייע ה-Wi-Fi שלה במכשירי Nexus

המסייע יועד במקור לפרויקט Fi ומאפשר התחברות בטוחה לרשתות ציבוריות ● הוא יעמוד לרשות משתמשי ה-Nexus בקנדה, מכסיקו, מדינות סקנדינביה, בריטניה וארצות הברית

אילוסטרציה: BigStock

מאז ומתמיד מנסה גוגל (Google) לייחד את מכשירי ה-Nexus שלה מהמכשירים האחרים המבוססים על אנדרואיד (Android) – מערכת ההפעלה שלה. בסוף השבוע היא עשתה זאת שוב.

בפוסט שפורסם בגוגל פלוס (+Google) הודיעו מעצבי ה-Nexus שמסייע ה-Wi-Fi של גוגל, שבמקור תוכנן בלעדית עבור פרויקט Fi, יעמוד לרשות משתמשי המכשיר בקנדה, מכסיקו, מדינות סקנדינביה, בריטניה וארצות הברית. לא יהיה צורך בהרשמה לפרויקט Fi.

"שימרו על מהירות חיבור גבוהה ועל צריכת נתונים נמוכה בעזרת מסייע ה-Wi-Fi", נכתב בבלוג. "הוא מאפשר להתחבר אוטומטית ובצורה מאובטחת לנקודות חמות של רשתות Wi-Fi פתוחות".

גוגל טוענת שהיא אימתה מיליון נקודות חמות ציבוריות ואמינות, שהיו הראשונות להשתלב בפרויקט Fi. מסייע ה-Wi-Fi מחפש בצורה אוטומטית את הנקודות החמות האלה, למשל בבתי קפה ורשתות, ואז מעביר את הטלפון אוטומטית לגלישת נתונים ברשתות המאומתות. המסייע גם חוסך מהמשתמשים חיפוש וחיבור ידני ומאפשר, כשכבה עליונה, אבטחת נתונים באמצעות קידוד בעת שהמשתמש מחובר לנקודה חמה ציבורית.

"תיכננו את פרויקט Fi כבסיס לרעיונות חדשניים", אמר מנהל הפרויקט, סיימון ארסקוט, "ואנחנו רואים בכך כהזדמנות להביא אותו למשתמשים נוספים, באמצעות שילובו בקו מוצרי ה-Nexus".

קו מוצרי Nexus כולל את המכשירים מסדרות 4, 5, 6, 5X וכן 6 ו-P6, כמו גם את הטאבלטים מסדרות 7, 9 ו-10. מסייע ה-Wi-Fi תומך בכל קו המכשירים האלה בתנאי שהם מריצים את גרסת מערכת ההפעלה אנדרואיד 5.1 (Android 5.1). זאת, בעוד שפרויקט Fi נתמך רק במכשירי ה-5X, ה-6 וה-P6.

על אף שזה נשמע טוב, משתמשים מציינים שלמסייע ה-Wi-Fi יש גם חסרונות. הבולט שבהם הוא שהמסייע לא יתחבר לרשתות שגוגל לא אישרה כמהירות ואמינות. עוד חיסרון הוא שהשירות לא מאפשר להתחבר לרשתות הדורשות צעדים נוספים, כמו כניסה. בשני המקרים, גוגל ממליצה להתחבר בצורה ידנית. מסייע ה-Wi-Fi גם לא יתחבר בצורה אוטומטית לרשתות שהמשתמש התחבר אליהן בצורה ידנית – ראשית, עליו "לשכוח" את הרשת, ואז המסייע יוכל להמשיך בחיפוש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים