דיווח: אפל לא מתקנת מחשבים של לקוחות שמעשנים על ידם

שתי נשים פנו לאפל, בהפרש של שנה זו מזו, בבקשה לתקן את מחשבי המקינטוש שלהן - ונענו בשלילה, בטענה שעישנו על ידם ● בשירות הלקוחות של אפל אמרו למתלוננות, כי המחשבים שלהן "מזוהמים" ויהוו סיכון בריאותי לטכנאים, אם הם יתקנו אותם ● בנוסף, נמסר להן מהחברה שאם זו תורה לטכנאים לבצע את התיקון - היא תפר את החוק האמריקני לבריאות ובטיחות בתעסוקה

אם אתם נוהגים לעשן ליד מחשב המקינטוש (Macintosh) שלכם – אפל (Apple) לא תתקן לכם אותו, במקרה הצורך. הסיבה היא שרידי הניקוטין והזפת שנדבקים למחשב, והמהווים, לדברי החברה, סיכון בריאותי עבור הטכנאים שאמורים לתקן אותו.

אתר The Consumerist, שדיווח על כך, הביא את תלונותיהן של שתי נשים בעלות מחשבי מקינטוש, שסיפרו, כי אפל ביטלה את תוקף תעודות האחריות של מחשביהן וסירבה לטפל בהם בטענה שהם "מזוהמים" מעשן סיגריות וזפת. עוד אמרו השתיים, כי מהחברה נמסר להן שאם היא תבקש מהעובדים לתקן את המחשבים האלה – תהיה בכך הפרה של חוק בריאות ובטיחות בתעסוקה (OSHA) האמריקני.

על פי האתר, בכל אחד מהמקרים, שאירעו בהפרש של שנה זה מזה, קיבל מרכז השירות של אפל בתחילה את המחשבים לתיקון, אך אחר כך מסר להן, כי התיקון לא יתאפשר. "הם הודיעו לי שהמחשב לא יוכל לפעול מפני שהוא מזוהם", כתבה אישה בתלונה על סירובה של אפל לטפל ב-iMac של בנה. "כשביקשתי הסבר, נאמר לי שהמשתמש הוא מעשן, שהמחשב מזוהם מעשן סיגריות ושהם מתייחסים אליו כאל סיכון בריאותי. בדקתי את תעודת האחריות שלי ולא כתוב בה מאום על אי כיבוד הסכם האחריות אם בעל המחשב מעשן".

מתלוננת נוספת פנתה לאפל בתלונה דומה, וקיבלה תשובה דומה. עם זאת, נמסר לה מהחברה שהיא יכולה לתקן את המחשב במקום אחר, על חשבונה.

שתי המתלוננות אף פנו ישירות למשרדו של סטיב ג'ובס, מנכ"ל אפל. באחד המקרים, קיבלה הפונה תשובה מאחד העובדים, שבה נאמר, כי הניקוטין רשום בחוק כחומר המהווה סיכון בריאותי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים