גרטנר: שוק שרתי היישומים הארגוניים יצמח עד 2013 בכ-5.6% לשנה ויגיע ל-3.3 מיליארד דולרים

מדו"ח שפרסמה החברה עולה, כי ב-2008 עמד שוק ה-EAS על 2.5 מיליארד דולרים ● השנה, למרות המשבר הכלכלי, צמח שוק זה, אם כי באחוזים בודדים ● ארבע החברות המובילות את השוק הן: יבמ, אורקל, מיקרוסופט ורד-האט

אנחנו בפנים. גרטנר

שוק שרתי היישומים הארגוניים, EAS (ר"ת Enterprise Application Server), צפוי לצמוח בשיעור שנתי ממוצע של 5.6% בחמש השנים הקרובות, ויעמוד ב-2013 על מחזור מכירות של 3.3 מיליארד דולרים – כך צופה דו"ח חדש של גרטנר (Gartner). על פי הדו"ח, ב-2008 עמד שוק זה על 2.5 מיליארד דולרים, והשנה, למרות המשבר הכלכלי, הוא צמח באחוזים בודדים.

החוקרים קובעים, כי ארבע החברות המובילות בשוק ה-EAS ב-2009 הן יבמ (IBM), אורקל (Oracle), מיקרוסופט (Microsoft) ורד-האט (Red Hat). על פי גרטנר, חברות אלה מופרדות משאר השוק ומספקות יכולות רבות של חדשנות טכנולוגית. ברביע "בעלות האתגר" נמצאות סאפ (SAP) ופוג'יטסו (Fujitsu), וברביע "בעלות החזון" מצויות חברות קטנות רבות, כאשר המובילה שבהן היא Salesforce.com.

על יבמ נכתב בדו"ח, כי יש לה היצע רחב של מוצרים התומכים בדרישות רבות של לקוחות. על מיקרוסופט כתבו החוקרים, כי היא מציעה מגוון מוצרים עם פונקצקיונליות נרחבת. הם מציינים, כי כוחה הוא בהתקנות הרבות של מוצריה, שהפכו אותה ליוצרת תקן, הלכה למעשה. לגבי אורקל, כתבו החוקרים, כי לאחר שרכשה בשנה שעברה את BEA, כולל ההיצע שלה את שרת וובלוג'יק (WebLogic), וכי הוא משתלב בהיצע שלה של תווכת הפיוז'ן. עוד נכתב, כי השלמת העסקה של רכישת סאן (Sun) על ידי אורקל תרחיב את יכולותיה בעולם זה עוד יותר.

החוקרים הוסיפו, כי רד-האט מובילה את שוק ה-EAS עם שרת היישומים שלה בקוד פתוח, JBoss Enterprise Application Platform, ועם בסיס ההתקנות הגדול ביותר וההיצע הנרחב יותר בעולם הקוד הפתוח. יניב ליבוביץ, מנהל אזורי רד-האט ישראל, תורכיה, יוון וקפריסין, אמר ש-"האסטרטגיה שלנו בעולם זה היא חלק מרכזי ממטרתה של רד-האט לספק מערך מקיף של מוצרי תווכה בקוד פתוח, על מנת לשרת את צרכי פיתוח היישומים, הפריסה והאינטגרציה של ארגונים. בשל שיפורים גדולים בפתרון הדגל שלנו, לקוחות ינצלו את יתרונותיהן של פרדיגמות תכנות רבות, כמו גם יתרונות של מיחשוב ענן".

על פי הדו"ח של גרטנר, "מובילים בשוק ה-EAS משלבים הבנה עמוקה של המציאות בשוק עם היכולות להשפיע על כיוון השוק ולמשוך תומכים ועם כושר מנהיגות. למובילים יש את היכולת המוכחת למימוש חזונם ולתמיכה בלקוחותיהם בתקופות של יציבות, כמו גם בתקופות של שינוי. המובילים שולטים על מרבית פעילותו העסקית של השוק, והם המשפיעים העיקריים על התפתחותו".

החוקרים מחלקים את ארכיטקטורת שרתי היישומים לשניים: זו המבוססת דוט.נט של מיקרוסופט בלבד, וזו המבוססת ג'אווה (Java) של ספקים רבים. לצידן של שתי ארכיטקטורות אלה, פועלים מתחרים צומחים אחרים. מטרתם של שרתי היישומים הארגוניים, מציינים החוקרים, היא לתמוך בפרויקטים המונעים מהזדמנויות עסקיות, כאשר הספקיות המובילות מתמקדות ביישומים שהם קריטיים עסקית לארגון. לדבריהם, הדברים המאפיינים את השוק הם הכנסת מימדים של חדשנות וכניסת מיחשוב ענן. מודל זה, ציינו, מביא לכך שחלק משרתי היישומים מוצעים כתוכנה כשירות, SaaS, ואחרים כפלטפורמה כשירות, APaaS. "אנו צופים, כי בשל הגידול בשימוש בענן, ספקיות נוספות תיכנסנה למגרש זה, דוגמת גוגל (Google) וטיבקו (Tibco)", כתבו החוקרים של גרטנר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים