אפל רוכשת סטארט אפ העוסק בלימוד מכונה

סכום הרכישה עומד על כ-200 מיליון דולר על פי הדיווחים, כשגם אחריה ימשיכו אנשיו לעבוד עבור הענקית מקופרטינו

מי יודע איזה עוד חברות אפשר למצוא בעגלת הקניות של אפל?

אפל (Apple), שבדרך כלל מתקשרת עם מוצרי צריכה בעידן הדיגיטלי המודרני, רוכשת את טורי (Turi), סטארט אפ שעוסק בבינה מלאכותית ובעיקר בתחום המעניין של לימוד מכונה (Machine Learning). בעלי החברה מסיאטל, שעד עתה גייסו כ-2 מליון דולר בסיבובי גיוסים, יקבלו עבור החברה שלהם כ-200 מליון דולר מידי הענקית מקופרטינו, וככל הידוע ימשיכו לעבוד עבור אפל ממיקומם הנוכחי, במקביל לחברות אחרות שאפל רכשה לאחרונה בסיאטל.

טורי, שכבר נקראה בהיסטוריה הקצרה שלה גם Dato ו-GraphLab, הוקמה בידי קרלוס גאסטרין, והוא משמש כמנכ"ל החברה. לחברה מספר מוצרים שמאפשרים לארגונים גדולים עד קטנים להבין בצורה טובה יותר את הנתונים שנאספים ברשתות ובאמצעות חיישנים. השימושים להם מייעדת החברה את הפתרונות שלה כוללים, בין השאר, זיהוי רמאות, מנועי המלצה על מוצרים, חלוקת לקוחות לקטגוריות שונות ועוד.

הסיבה המדויקת לרכישת החברה, מעבר לרצונה של אפל להיכנס עמוק יותר לתחום לימוד המכונה בו אחת היריבות הגדולות שלה תהיה יבמ עם 'ווטסון', אינה ברורה. לא ברור בכלל אם היא תמכור לחברות צד שלישי את הפתרונות שיפותחו בידי טורי, או שהיא תשתמש בהם רק לצרכים הפנימיים שלה, בעיקר כדי לשפר עוד יותר את יכולת החיזוי וה-'שיחה' של סירי (Siri), עוזרת הבינה המלאכותית שמשולבת כעת כמעט בכל מוצרי החברה.

טורי אינה הרכישה היחידה של אפל בתחום לימוד המכונה והבינה המלאכותית. לפני פחות משנה רכשה את VocalIQ הבריטית שגם מייצרת פתרונות לתחום הלביש ולאינטרנט של הדברים עם יכולת למידה עצמית, ובינואר השנה היא רכשה את חברת ההזנק Emotient שעוסקת גם היא בתחום הבינה המלאכותית.

"אפל רוכשת מדי פעם חברות טכנולוגיה קטנות, ואנחנו בדרך כלל איננו דנים במטרה או בתוכניות שלנו", מסרה החברה בלקוניות משהו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים