בעקבות פריצת ענק: הביטקוין צונח

המטבע הווירטואלי ירד ביומיים האחרונים ב-13%, לאחר שהבורסה בהונג קונג אישרה שנגנבו ממנה כ-120 אלף מטבעות בשווי של 65 מיליון דולר

המטבעות הווירטואליים עוד כאן - רק בינתיים? אילוסטרציה: BigStock

מכה לביטקוין (Bitcoin): המטבע הווירטואלי צנח היום (ד') בטוקיו ב-5.5%, ובסך הכול צלל ביומיים האחרונים ב-13%. הסיבה לכך היא פריצת ענק למטבע, בשווי של 65 מיליון דולר.

הפריצה אירעה לבורסת Bitfinex בהונג קונג, שהודיעה אתמול כי הפסיקה את המסחר, את המשיכות ואת ההפקדות לאחר שגילתה את פרצת האבטחה. עוד מסרה הבורסה שהיא מנהלת חקירה באשר לפרטים ומשתפת פעולה עם רשויות החוק. היא אף הודתה כי נגנבו מטבעות מלקוחותיה.

היום אישרה Bitfinex בהודעה לאתר בלומברג (Bloomberg) שפורצים גנבו 119,756 מטבעות, בשווי של 65 מיליון דולר. בעוד המסחר נעצר בכל המטבעות הדיגיטליים, נראה שההפסדים מוגבלים רק לביטקוין ושלא הושפעו ההפקדות בדולרים.

בהודעה נכתב כי "אנחנו מבקשים מהקהילה (קהילת הביטקוין – נ"א) להתאזר בסבלנות בעוד אנחנו חוקרים את הסיבות והתוצאות של פריצה זו".

יצוין כי בתחילת השבוע נפל ערך הביטקוין ב-6.2%, אם כי לא ברור האם גם הירידה הזאת קשורה לפריצה. מחקר שערכה ComDesk מראה שבשבוע האחרון נמחקו מערכו של הביטקוין יותר מ-1.5 מיליארד דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים