Infinidat מטמיעה את מערכות האחסון שלה בבריטיש טלקום

היקפו הכספי של הפרויקט לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בשוק העריכו בפני אנשים ומחשבים כי מדובר במאות אלפי דולרים

משה ינאי, מייסד ומנכ"ל אינפינידט. צילום: יח"צ

ענקית התקשורת הבריטית בריטיש טלקום (BT) מטמיעה את מערכות האחסון של Infinidat הישראלית.

מדובר בפרויקט מתמשך, בין שני שלבים. השלב הראשון הסתיים בימים אלה, והשני יחל בחודש הבא, וייארך כמה חודשים. היקפו הכספי של הפרויקט לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בשוק העריכו בפני אנשים ומחשבים כי מדובר במאות אלפי דולרים.

פתרון האחסון המוטמע הוא InfiniBox ומטרת הפרויקט היא לספק אחסון לדור הבא של פלטפורמת התשתית-כשרות שלה, IaaS (ר"ת Infrastructure-as-a-Service).

פרויקט האחסון יאפשר לבריטיש טלקום למזג ולצמצם את שטח פלטפורמת הווירטואליזציה, כמו גם להפחית את צריכת אנרגיה שלה. הטמעת מערכות האחסון יהפכו את הניהול לקל יותר – בשל העברת ניהול האחסון לצוותי התפעול, עם יכולת להרחיב את נפח האחסון לפי דרישה.

טובים יותר ממוצרים אחרים

עד כה הוטמעו 15 מערכות גדולות של Infinidat, בנפח נתונים ומידע בהיקף של מאות טרה-בייט כל אחת. המערכות פזורות בכמה דטה סנטרים של בריטיש טלקום ברחבי אירופה. היקף נפח הנתונים הכולל של ענקית התקשרת הבריטית שיהיה על גבי מערכות האחסון של חברת הסטארט-אפ הישראלית, יעמוד על יותר מעשרה פטה-בייט.

בטרם החל הפרויקט, צוות הטכנולוגיות, השירות והתפעול של בריטיש טלקום בחנו כמה פתרונות אחסון בשוק, תוך מיקוד בשימושיות, פונקציונליות, ביצועים ואינטגרציה ל-hypervisor.

"מערכת האחסון שבחרנו מציעה ממשק משתמש ברור ואינטואיטיבי, עם ביצועים שווים או טובים יותר ממוצרים אחרים שנבדקו", אמרה אן פישר, ארכיטקטית אחסון בבריטיש טלקום. "התרשמנו במיוחד מכלי ניהול האחסון של המערכת שנבחרה למימוש".

משה ינאי ייסד את Infinidat הישראלית ב-2011 ומשמש כמנכ"ל החברה. ינאי עבד במילניום הקודם ב-EMC, ועד פרישתו ממנה הוביל את פיתוח החומרה והתוכנה של מוצר הדגל שלה, סימטריקס – שהיה הגורם העיקרי להפיכתה לחברת ענק.

שלוש שניות בשנה

לאחר מכן ינאי הוביל ומימן את הקמת הסטארט-אפ הישראלי XIV, המפתח מערכות אחסון מבוססות מחשוב גריד. הוא נרכש על ידי יבמ (IBM), תמורת 300 מיליון דולר, בסוף 2007. זמן קצר לאחר מכן, באפריל 2008, רכשה יבמ חברת סטארט-אפ נוספת שינאי נמנה עם מקימיה, דיליג'נט, שעסקה אף היא באחסון נתונים.

ג'ספר גונדי וואיט, מנהל הפעילות של בריטניה ב-Infinidat אמר כי "לקחנו את כל היתרונות שבעולם האחסון, ושמנו אותם בקופסה אחת, עם ניהול אחד. כך בריטיש טלקום קיבלה פתרונות אחסון יעילים ועתירי ביצועים, הניחנים ביכולת לאחסן נפחים גבוהים בשטח קטן ובזמינות גבוהה".

לדבריו, "פתרון ה-InfiniBox מציע נפח אחסון בקיבולת של כ-2 פטה-בייט בארון בודד. למוצר יש זמינות של 'שבע תשיעיות' – 99.99999%, משמע נפילה של לכל היותר שלוש שניות בשנה. הפתרונות שלנו יעילים אנרגטית".

עד היום רשמה כבר החברה יותר מ-100 פטנטים בתחום התוכנה והאחסון. Infinidat החלה לספק את פתרונותיה בסוף 2013, ומאז התקינה בקרב יותר מ-100 לקוחות ארגוניים בארץ ובעולם, יותר מ-450 פטה-בייט של קיבולת אחסון בארגונים גדולים. לחברה כ-400 עובדים, רובם אנשי פיתוח. לקוחות החברה כוללים חברות מרשימת הפורצ'ן 500 (Fortune 500). היא גייסה עד כה 230 מיליון דולר, ומוערכת לפי שווי של 1.2 מיליארד דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים